Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T04:16:44Z
    [request] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6410
                            [datestamp] => 2023-10-17T14:22:48Z
                            [setSpec] => transinfo:Art
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The administration’s foundation in the education and research building process within Information Units
                                            [1] => Alicerces da administração na construção do ensino e da pesquisa em Unidades de Informação
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Pereira dos REIS, Daniela 
                                            [1] => Formentini CALDAS, Rosangela 
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => administração
                                            [1] => linhas de pesquisa
                                            [2] => unidades de Informação
                                            [3] => ensino-aprendizagem
                                            [4] => administration
                                            [5] => research areas
                                            [6] => information units
                                            [7] => teaching-learning
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This paper proposes the insertion of the subjects related to the administration in the Library Studies program. It presents the curriculum re-structuring experience in the Information Science department of the School of Philosophy and Sciencesat UNESP/Marília, which made possible to introduce the research in administration as a subject of studies in the information units. The study also argues that the successful development of the program contents cannot do without adequate teaching-learning processes, in tune with a paradigm that stimulates teachers and students’ interest in research.
                                            [1] => Proposição da inserção dos conteúdos relacionados à Administração nos cursos de graduação em Biblioteconomia. Apresenta a experiência de reestruturação curricular do Departamento de Ciência da informação da Faculdade de Filosofia e Ciências da UNESP/Marília, que possibilitou a inserção da linha de pesquisa em administração nas unidades de informação. Considera ainda que, para o desenvolvimento dos conteúdos programáticos, são necessários processos adequados de ensino-aprendizagem, sintonizados com um paradigma que estimula a pesquisa docente e discente.
                                        )

                                    [publisher] => Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
                                    [date] => 2022-07-20
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6410
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Transinformação; Vol. 15 No. 3 (2003); 1-6
                                            [1] => Transinformação; Vol. 15 Núm. 3 (2003); 1-6
                                            [2] => Transinformação; v. 15 n. 3 (2003); 1-6
                                            [3] => 2318-0889
                                            [4] => 0103-3786
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6410/4092
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2022 Transinformação
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)