Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T04:16:37Z
    [request] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6398
                            [datestamp] => 2023-11-10T18:44:29Z
                            [setSpec] => transinfo:Art
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Teachers’ research and its effects in the education of Information Science professionals in Brazil
                                            [1] => Pesquisa docente no espaço constitutivo da formação dos profissionais da Ciência da Informação no Brasil
                                        )

                                    [creator] => das Chagas de SOUZA, Francisco 
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Ensino de Ciências da Informação
                                            [1] => pesquisa docente
                                            [2] => pesquisa pedagógica
                                            [3] => Information Science college program
                                            [4] => teachers’ research
                                            [5] => pedagogical research
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This paper analyses the theme of teachers’ research and the ways it may be perceived in our own educational environment, constituted by the wide-rangingfield of the Information Science carried on throughout Brazil. Considering the consequences of misperceptions, it alerts to the need for creating a more favorable environment towards teachers’ research; mainly, towards research intended for pedagogical action. Such research will strengthen considerably the undergraduate education imparted in IS courses, existing and being offered in2002 at 40 Brazilian institutions of High-Education.
                                            [1] => Este trabalho analisa o tema da pesquisa docente, o modo como ele pode ser percebido em nosso ambiente educacional próximo constituído pelo campo mais amplo das Ciências da Informação realizada no Brasil. Considera as conseqüências dessa percepção e alerta para a necessidade de criar-se um quadro mais favorável à pesquisa; especialmente, à pesquisa voltada para a ação pedagógica, o que viria a fortalecer consideravelmente o ensino de graduação nos cursos da área existentes -e ofertados neste ano de 2002- em 40 Instituições de Ensino Superior brasileiras.
                                        )

                                    [publisher] => Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
                                    [date] => 2022-07-20
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6398
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Transinformação; Vol. 15 No. 2 (2003); 1-14
                                            [1] => Transinformação; Vol. 15 Núm. 2 (2003); 1-14
                                            [2] => Transinformação; v. 15 n. 2 (2003); 1-14
                                            [3] => 2318-0889
                                            [4] => 0103-3786
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6398/4080
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2022 Transinformação
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)