Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 28
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 670
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Journalism in Social Media: Still Seeking a Business Model@en
                    [1] => Periodismo en las redes sociales: continúa la búsqueda de un modelo económico@es
                    [2] => Jornalismo nas mídias sociais: ainda em busca de um modelo econômico@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This paper aims to understand the evolution of studies about the development of business models that provide financial sustainability for journalistic companies to act in social media and also give new contributions to the issue. This subject becomes pertinent at a time of growth in the number of fake news that are circulating in the main social media and that, without an economic model that encourages journalistic companies to invest in such environments, they will be places dominated by fake news. To carry out this study, a review of an initial study by Costa (2014) was made, in addition to a systematic literature review, to understanding the evolution of research on this topic. In the systematic review, only 03 papers were found that deal with the topic directly or indirectly. It was noticed, therefore, that such research is still scarce, requiring further research. Finally, we sought to make new contributions to the subject, proposing some possible economic models based on the needs and possibilities most suited to journalism as a business.@en
                    [1] => Este trabajo tiene como objetivo comprender la evolución de los estudios sobre el desarrollo de modelos económicos que brinden la sostenibilidad financiera de las empresas periodísticas para actuar en las redes sociales y también realizar nuevos aportes a la temática. Este tema se torna pertinente en un momento de crecimiento en el número de fake news que circulan en las principales redes sociales y que, sin un modelo económico que incentive a las empresas periodisticas a invertir en dichos entornos, serán espacios dominados por fake news. Para la realización de este estudio se realizó una revisión de un estudio inicial de Costa (2014), además de una revisión sistemática de la literatura, con el fin de comprender la evolución de la investigación sobre este tema. En la revisión sistemática, solo se encontraron 03 trabajos que abordan el tema de manera directa o indirecta. Por lo tanto, se observó que dicha investigación aún es escasa y requiere más investigación. Finalmente, se buscó hacer nuevos aportes al tema, proponiendo algunos posibles modelos económicos en función de las necesidades y posibilidades más adecuadas al periodismo como empresa.@es
                    [2] => Este trabalho tem por objetivos entender a evolução dos estudos sobre o desenvolvimento de modelos econômicos que permitam a sustentabilidade financeira das empresas jornalísticas para atuarem nas mídias sociais e dar novas contribuições ao tema. Este assunto torna-se pertinente em um momento de crescimento do número de notícias falsas circulando nas principais mídias sociais e que, sem um modelo econômico que incentive as empresas jornalísticas a investirem em tais ambientes, serão espaços dominados pelas fake news. Para realizar este estudo, foi realizada a revisão de um estudo inicial de Costa (2014), além de uma revisão sistemática da literatura, com vistas a compreender a evolução de pesquisas nesse tema. Na revisão sistemática foram encontrados somente 03 trabalhos que tratam do tema de forma direta ou indireta. Percebeu-se, portanto, que tais pesquisas ainda são escassas, demandando novas pesquisas. Por fim, buscou-se dar novas contribuições para o assunto, propondo alguns modelos econômicos possíveis com base nas necessidades e possibilidades mais adequados ao jornalismo enquanto negócio.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Kleiton Luiz Nascimento Reis
                    [1] => Maria José Baldessar
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Journalism@en
                    [1] => Business models@en
                    [2] => Social media@en
                    [3] => Periodismo@es
                    [4] => Modelos económicos@es
                    [5] => Redes sociales@es
                    [6] => Jornalismo@pt
                    [7] => Modelos econômicos@pt
                    [8] => Mídias sociais@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 25
                    [nr] => 
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-09-08
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5216/ci.v25.69604
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/69604
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/69604/38706
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2022 Comunicação & Informação
                        )

                )

        )

)