Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 28
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 674
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Digital images and their techno-aesthetic paradoxes in the reinvention of cinema@en
                    [1] => Las imágenes digitales y sus paradojas tecnoestéticas en la reinvención del cine@es
                    [2] => Les images numériques et leurs paradoxes techno-esthétiques dans la réinvention du cinéma@fr
                    [3] => As imagens digitais e seus paradoxos tecnoestéticos na reinvenção do cinema@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Abstract
Investigates the morphogenesis of virtual images, as well as their ways of transmission; aiming to understand its strength and influence in cinema and in audiovisual media, as numerical images provide them with unusual features. We start from the premise that the emergence of an innovative audiovisual art stems from the computerized iconography that explores new forms and synesthetic effects, encompassing the open imagination of virtualities. We intend to develop some reflections on cinematographic productions in its alliance with image technologies that provide it with new paradigms, new denominations and, even, the problematization of its supposed “deaths”. Methodologically, we start from the exposition of theoretical assumptions related to the concept and the creation of technological images; to, in a second moment, focus on the current cinematic language; aiming to discuss techno-aesthetic issues that enable a reinvention of cinema; with emphasis on certain more recent designations that have been attributed to it, due to digitization.
Keywords: Virtual images. Computerized iconography. Digital cinema.
 @en
                    [1] => Resumen
Investiga la morfogénesis de las imágenes virtuales, así como sus medios de transmisión; con el objetivo de comprender su fuerza e influencia en el cine y en los medios audiovisuales, ya que las imágenes numéricas les aportan recursos inusuales. Partimos de la premisa de que el surgimiento de un arte audiovisual innovador surge de la iconografía computarizada que explora nuevas formas y efectos sinestésicos, abarcando la imaginación abierta de virtualidades. Pretendemos desarrollar algunas reflexiones sobre las producciones cinematográficas en su alianza con las tecnologías de la imagen que la dotan de nuevos paradigmas, nuevas denominaciones e, incluso, la problematización de sus supuestas “muertes”. Metodológicamente, partimos de la exposición de supuestos teóricos relacionados con el concepto y la creación de imágenes tecnológicas; para, en un segundo momento, centrarse en el lenguaje cinematográfico actual; con el objetivo de discutir temas tecnoestéticos que permitan una reinvención del cine; con énfasis en algunas denominaciones más recientes que se le han atribuido, debido a la digitalización.
Palabras clave: Imágenes virtuales. Iconografía computarizada. Cine digital.
 @es
                    [2] => Resumo
Investiga a morfogênese das imagens virtuais, bem como seus meios de veiculação; almejando entender sua força e influência no cinema e nas mídias audiovisuais, à medida que as imagens numéricas lhes propiciam recursos inéditos. Partimos da premissa que a emergência de uma arte audiovisual inovadora decorre da iconografia informatizada que explora novas formas e efeitos sinestésicos, abrangendo o imaginário em aberto das virtualidades. Pretendemos desenvolver algumas reflexões sobre as produções cinematográficas em sua aliança com as tecnologias da imagem que lhe propiciam novos paradigmas, novas denominações e, até mesmo, a problematização de suas supostas “mortes”.  Metodologicamente, partimos da exposição dos pressupostos teóricos ligados ao conceito e à criação das imagens tecnológicas; para, num segundo momento,  debruçar-nos  sobre a linguagem cinematográfica atual; objetivando  discutir questões tecnoestéticas que viabilizam uma reinvenção do cinema; com ênfase em  determinadas designações mais recentes que lhe têm sido atribuídas, por força da digitalização.
Palavras-chave: Imagens virtuais. Iconografia informatizada. Cinema digital.
 @pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Denise Azevedo Duarte Guimarães
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Virtual images@en
                    [1] => Computerized iconography@en
                    [2] => Digital cinema@en
                    [3] => Imágenes virtuales.@es
                    [4] => Iconografia informatizada@es
                    [5] => Cine digital@es
                    [6] => Images virtuais@fr
                    [7] => Iconographie informatisée@fr
                    [8] => Cinéma numérique@fr
                    [9] => Imagens virtuais@pt
                    [10] => Iconografia informatizada@pt
                    [11] => Cinema digital@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 23
                    [nr] => 
                    [year] => 2020
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2020-12-14
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5216/ci.v23.66224
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/66224
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/66224/35886
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2020 Comunicação & Informação
                        )

                )

        )

)