Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T04:10:20Z
    [request] => https://revistas.ufg.br/ci/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.revistas.ufg.br:article/63101
                            [datestamp] => 2022-04-29T20:59:28Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => ci:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Scientific popularization in agribusiness:: Scientific popularization in agribusiness:
                                            [1] => Divulgação científica em agronegócio::  análise do Suplemento do Campo do jornal O Popular
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Mendes, Marina Muniz
                                            [1] => de Melo Maricato, João
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Agribusiness Journalism. Scientific Popularization. Scientific Journalism.
                                            [1] => Divulgação Científica. Jornalismo Científico. Jornalismo em Agribusiness.
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The objective is to theoretically debate scientific popularization specialized in agribusiness. Empirically it produces an outlook on the treatment of journalism in agribusiness in regard to matters related to science, technology and innovation. It investigates the theme of scientific journalism from news reports published in Suplemento do Campo, from O Popular, a Brazilian newspaper, between 1988 and 2015, through a quali-quantitative content analysis. It concludes preference for interviewees linked to private businesses, also sources connected to Embrapa, Emater and universities, minimal use of the terms science and innovation, recurring use of the expression new technology.
                                            [1] => Objetiva-se teoricamente debater a divulgação de questões científicas na cobertura jornalística especializada em agronegócio. Empiricamente, investiga o tema a partir da análise de conteúdo qualiquantitativa de 265 reportagens de capa do Suplemento do Campo, encarte do jornal O Popular, publicadas entre 1988 e 2015. Observa-se preferência por entrevistados vinculados a empresas privadas, também fontes ligadas à Embrapa, Emater e universidades, pouca utilização dos termos ciência e inovação, uso recorrente da expressão nova tecnologia.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Federal de Goiás
                                    [date] => 2021-08-16
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/63101
                                            [1] => 10.5216/ci.v24.63101
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Comunicação & Informação; v. 24 (2021): Comunicação & Informação
                                            [1] => 2317-675X
                                            [2] => 1415-5842
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/63101/37049
                                    [rights] => Copyright (c) 2021 Comunicação & Informação
                                )

                        )

                )

        )

)