Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 28
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 670
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Mentoring and Diversity Management in Global Enterprises@en
                    [1] => Mentoring y Gestión de la Diversidad en Empresas Globales@es
                    [2] => Mentoring e gestão da diversidade em empresas globais@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective o map the scientific production on mentoring and diversity management in the Scopus database, with the time frame of 2009-2018, to identify organizational practices that are related to social integration and knowledge sharing as support to the process of learning in global companies. It is a qualitative research made possible by the techniques of bibliometric study and contextual analysis. The results highlighting mentoring as an alternative for promoting diversity and reducing barriers to minority groups, especially in education and professional training in health. It was not demonstrated the specific intention of applying the researched themes to facilitate the process of social integration and organizational learning, since only the psychosocial functions of support and guidance of mentoring, of a spontaneous character, were identified. Three dimensions of the relationship between mentoring and diversity management could be raised and these could support future studies, being: Practices of social integration and knowledge sharing; Formal mentoring and Mentoring as an inclusive strategy, for the development of social and emotional skills in groups considered minority.@en
                    [1] => Objetivo del mapeo de la producción científica sobre mentoría y gestión de la diversidad en la base de datos Scopus, con el marco temporal 2009-2018, para identificar prácticas organizacionales que se relacionan con la integración social y el intercambio de conocimientos como soporte al proceso de aprendizaje en empresas globales. Es una investigación cualitativa posibilitada por las técnicas de estudio bibliométrico y análisis contextual. Los resultados destacan la mentoría como una alternativa para promover la diversidad y reducir las barreras a los grupos minoritarios, especialmente en educación y formación profesional en salud. No se demostró la intención específica de aplicar los temas investigados para facilitar el proceso de integración social y aprendizaje organizacional, ya que solo se identificaron las funciones psicosociales de apoyo y orientación de la tutoría, de carácter espontáneo. Se podrían plantear tres dimensiones de la relación entre la tutoría y la gestión de la diversidad y estas podrían apoyar estudios futuros, siendo: Prácticas de integración social e intercambio de conocimientos; Mentoría formal y Mentoría como estrategia inclusiva, para el desarrollo de habilidades sociales y emocionales en grupos considerados minoritarios.@es
                    [2] => Objetiva mapear a produção científica sobre mentoring e gestão da diversidade na base de dados Scopus, com o recorte temporal de 2009-2018, para identificar práticas organizacionais que se relacionam à integração social e ao compartilhamento de conhecimento como suporte ao processo de aprendizagem em empresas globais. Trata-se de uma pesquisa qualitativa viabilizada pelas técnicas de estudo bibliométrico e análise contextual. Os resultados evidenciando o mentoring como alternativa para a promoção da diversidade e diminuição das barreiras a grupos minoritários, especialmente na educação e formação profissional em saúde. Não ficou demonstrada a intenção específica da aplicação das temáticas pesquisadas para facilitar o processo de integração social e aprendizagem organizacional, uma vez que somente as funções psicossociais de suporte e orientação do mentoring, de caráter espontâneo, foram identificadas. Três dimensões da relação entre mentoring e gestão da diversidade puderam ser levantadas e essas poderão subsidiar estudos futuros, sendo: Práticas de integração social e de compartilhamento de conhecimento; Mentoring formal e Mentoring como estratégia inclusiva, de desenvolvimento de competências sociais e emocionais em grupos considerados minoritários.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Herta Camila Fernandes Diógenes Nunes Maia
                    [1] => Walid Abbas El-Aouar
                    [2] => Lydia Maria  Pinto Brito
                    [3] => Ahiram Brunni Cartaxo de Castro
                    [4] => Arthur William  Pereira da Silva
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Mentoring@pt
                    [1] => Gestão da diversidade@pt
                    [2] => Organizações globais@pt
                    [3] => Estudo bibliométrico@pt
                    [4] => Mentoría@es
                    [5] => Gestión de la diversidad@es
                    [6] => Organizaciones globales@es
                    [7] => Estudio bibliométrico@es
                    [8] => Mentoring@en
                    [9] => Diversity management@en
                    [10] => Global enterprises@en
                    [11] => Bibliometric study@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 23
                    [nr] => 
                    [year] => 2020
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2020-12-31
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5216/ci.v23.62527
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/62527
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/62527/36552
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2021 Comunicação & Informação
                        )

                )

        )

)