Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 28
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 670
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Critical education with information and communication technology: a qualitative research design model@en
                    [1] => Formación crítica mediada por las tecnologías digitales de información y Comunicación: un diseño de investigación cualitativa@es
                    [2] => Formação crítica mediada pelas tecnologias digitais de informação e comunicação: um desenho de pesquisa qualitativa@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => From a social criticism standpoint, the study deals with future teachers education for a critical and creative appropriation of ICT as a pedagogical tool. On this sense, the article parallels the theoretical framework adopted (Media Education perspective, Critical Theory and Paulo Freire´s problematization method) with the current challenges faced on Science teaching. An empirical model was developed to analyze a course in both dimensions: the discipline (learning perspective) and the meta-discipline (teaching planning). The instrument uses categories of analysis such as context, dialogue, reflection and action and WebQDA as a resource for qualitative analysis. As a result, the investigation contributes to the exploration of teaching practices through qualitative research, while is able to confirm the hypothesis of the discipline as a relevant space for critical formation of future teachers.@en
                    [1] => En este artículo se presenta un modelo de investigación cualitativa sobre la apropiación de Tecnologías Digitales de información y Comunicación en la formación crítica de profesores de Ciencias. El marco teórico se basa en la Teoría Crítica y en la Educación para los Medios, que han defendido la apropiación crítica y creativa de tecnologías como acción transformadora. Con este fin, fue desarrollado un instrumento de investigación de cuatro categorías de la educación dialógica y problematizadora de Paulo Freire: contexto, diálogo, reflexión y acción. Una análisis de contenido fue realizada con la ayuda del software Web Qualitative Data Analysis - WebQDA. Como resultado, la creación de este modelo para el análisis cualitativo de las prácticas pedagógicas con tecnologías contribuye para que maestros investiguen su propia práctica cuando buscan promover una formación crítica de sus alumnos.@es
                    [2] => Este artigo trata da apresentação de um modelo qualitativo de investigação acerca da apropriação de Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação (TDIC) na formação crítica de professores de Ciências. A pesquisa foi ancorada na perspectiva da Teoria Crítica e da Mídia-Educação, que investem em uma apropriação crítica e criativa das TDIC como ação transformadora.Para tanto,foi desenvolvido um o instrumento análise,a partir dos elementos: contexto, diálogo, reflexão e ação, que fazem parte da Teoria Freirianade educação dialógica problematizadora, que foram analisados com a ajuda do software Web Qualitative Data Analysis - WebQDA. Como resultado, a criação de um modelo de análise qualitativa de práticas pedagógicas com TDIC contribuipara a investigação da própria prática por professores que buscam promover uma formação crítica.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Ingrid Nicola Souto
                    [1] => Andrea Brandão Lapa
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Qualitative methodology. critical thinking. information and communication technology. science education. webqda.@en
                    [1] => Metodología cualitativa. formación crítica. tecnologías digitales de información y comunicación. webqda.@es
                    [2] => Metodologia qualitativa. formação crítica. tecnologias digitais da informação e comunicação. webqda@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 17
                    [nr] => 2
                    [year] => 2014
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2014-12-15
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5216/31836
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/31836
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/31836/17613
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/31836/18410
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                )

        )

)