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                    [1] => Comunicación publicitaria y negociación de la identidad: la televidencia publicitaria de las mujeres amas de casa@es
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                    [0] => This paper presents a brief overview of an empiric study that aims to understand the role of advertising communication in the process of identity self-conformation of the Mexican housewives that lives in México City.  Particularly, we have focused our attention in studying the specific interaction between these women and the television ads as an important source of meaning and identity referents to build their selves. We have intended to identify the way in which the female housewives relate to the televised advertising, so that we can visualize its role in the continued process of sel-perception. In Mexico, as in many places around the world, the globalized market and the advertising industry think of the female women as an important TV audience, and as key target in the domestic-family context. Important decision takers, they are exposed to an infinity of advertising messages especially thought to persuade them to consumption. Our specific interest in the housewives subjectivity and individual identity comes precisely from the disenchantment that generates the reduced conception of the women as only a target. It´s not necessary to clear that they are much more than just that.@en
                    [1] => El artículo presenta una breve revisión de un trabajo empírico que busca comprender el papel de lacomunicación publicitaria en la conformación de la identidad individual de las mujeres amas de casa de laciudad de México. Particularmente, nos hemos enfocado en estudiar la interacción que éstas establecen con lapublicidad televisiva como fuente de significados y referentes identitarios. En México, como en otras partes delmundo, el mercado y la industria publicitaria conciben a las mujeres amas de casa como una relevante audienciatelevisiva y un público objetivo clave en el contexto doméstico familiar. Importantes tomadoras de decisiones,pensando en ellas son construidos día con día infinidad de mensajes publicitarios. Nuestro interés específico enla subjetividad e identidad individual de las amas de casa surge precisamente ante el desencanto de verlassocialmente reducidas como segmento de mercado. Sobra decir que son mucho más que eso.@es
                    [2] => Este artigo apresente uma breve revisão de um trabalho empírico que busca compreender o papel da publicidade na controamção da identidade individual das mulheres donas de casa na Cidade do México. O foco recai sobre as interações que estabelecem com a publicidade televisiva como fonte de significados e referentes identitários. No México, como em outros lugares do mundo, o mercado e a publicidade concebem as mulheres donas de casa como uma audiência relevante e um público-alvo chave no contexto familiar. Importantes tomadoras de decisões, é pensando nelas que se constroem uma infinidade de mensagens publicitárias. O interesse específico na subjetividade e identidade individual de donas de casa surge precisamente por causa do desencanto de ve-las reduzidas a um segmento de mercado. Resta dizer que são muito mais do que isso.@pt
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                    [2] => Publicidade. identidade. recepção. advertising communications. identity. symbolic appropriation.@pt
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