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                                            [0] => This article is a small part of a dissertation defended in May 2011 with the necessary updates. The paper presents a theoretical analysis, and somewhat technical, about a SOL Beer print ad in Brazil. For that, draws some theoretical concepts of image analysis (iconic) and advertising rhetoric focused on one type of print ad with interactive elements that requires manipulation by the receiver. This manipulation is based on texts by Arlindo Machado and Alex Primo talking about interactivity. Whereas the semiotic analysis allows an understanding of the multiple dimensions and manifestations of different languages will be taken based here on the theories of signs by Charles Sanders Peirce, as well as Umberto Eco and Roland Barthes. For related approaches to imaging studies will be used the foundations of Martine Joly and others, as well as the semiotics applied by texts from Lucia Santaella and Denise Guimarães mainly.
                                            [1] => Este artigo é uma pequena parte de um trabalho de dissertação defendida em maio de 2011com as devidas atualizações. O texto apresenta uma análise teórica, e de certo modo técnica, de um dos anúncios de lançamento da cerveja SOL no Brasil. Para isso resgata alguns conceitos teóricos de análise da imagem (icônica) e retórica publicitárias com foco em um tipo de anúncio impresso que possui elementos interativos pelo fato de exigir certa manipulação por parte do receptor. Essa manipulação será embasada por textos de textos de Arlindo Machado e Alex Primo que falam sobre interatividade. Considerando que a análise semiótica permite a compreensão das múltiplas dimensões e manifestações das diferentes linguagens serão tomadas como base as teorias dos signos de Charles Sanders Peirce, além de Umberto Eco e Roland Barthes. Para as abordagens relacionadas aos estudos das imagens serão utilizados fundamentos de Martine Joly e outros, assim como a semiótica aplicada, por meio dos textos de Lúcia Santaella e Denise Guimarães principalmente.
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