Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T04:07:04Z
    [request] => https://revistas.ufg.br/ci/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.revistas.ufg.br:article/10872
                            [datestamp] => 2016-01-27T11:42:52Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => ci:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Analytic essay: documentary the invention of childhood
                                            [1] => Ensayo analítico: doumental y la invención e la infancia
                                            [2] => Ensaio-analítico: documentário a invenção da infância
                                        )

                                    [creator] => Souza, Karina Almeida de
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Cinema.childhood. subjectivity.genealogy. creation. time. author-work. “apparatus” of action
                                            [1] => Cinema
                                            [2] => Infância
                                            [3] => Subjetividade
                                            [4] => Genealogia
                                            [5] => Criação
                                            [6] => Tempo
                                            [7] => Autoria
                                            [8] => Dispositivo de ação
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This essay aims to go through the crisscrossed lines, the tracks andthe cracks, the paths and ways, and so, the questions raised by LilianaSulzbach throughout “The Invention of Childhood” documentary production.She leads us to think the childhood/child being as a processhistorically built. Although this task will not be just hers as the “actors”,the spectators, the “word-actor”, the multiple narratives and severalperspectives will also address it. The director does not want to “document”or simply give us “the right answers”, instead, she seems tostruggle to develop a problematical concept and, therefore, using thisdynamic, to make us think about (and with) her issues. From a genea logical and perspective look, her “actors” are always presented as historicalsubjects that are able to produce polyphonic, unique, multipleand collective ways of existence. Sulzbach on this bursting multiplicity,full of differences, impregnated in the social fabric, allows us to establishreflection points.
                                            [1] => Este ensaio-analítico busca percorrer as tramas, os circuitos, as fissuras, as trilhas, ou seja, as questões engendradas por Liliana Sulzbach na produção do documentário “A Invenção da Infância”. A cineasta nos impele a pensar a infância, o ser criança como processo construído historicamente. Entretanto, essa tarefa não é apenas da cineasta, pois é delegada também a seus “sujeitos-personagens”, aos espectadores, à palavra-personagem, às diversas narrativas e aos múltiplos olhares. A cineasta-documentarista não “documenta”, não dá respostas “verdadeiras”, ao contrário, ela parece ter o desejo de criar uma problemática, e é através desta dinâmica, desse modo, que nos instiga a pensar sobre (e com) suas inquietações e/ou problematizações. A partir de um olhar genealógico e perspectivo, seus “sujeitos-personagens” são sempre tomados como sujeitos históricos que produzem formas polifônicas, singulares, plurais e coletivas de modos de existência. Sulzbach, nesta multiplicidade muito viva, repleta de diferenças, que permeia o tecido social, nos possibilita pontos de pensar.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Federal de Goiás
                                    [date] => 2010-08-11
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/10872
                                            [1] => 10.5216/c&i.v12i1.10872
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Comunicação & Informação; v. 12 n. 1 (2009); 91-105
                                            [1] => 2317-675X
                                            [2] => 1415-5842
                                            [3] => 10.5216/c&i.v12i1
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://revistas.ufg.br/ci/article/view/10872/7216
                                )

                        )

                )

        )

)