Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T04:03:23Z
    [request] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufmg.br:article/23611
                            [datestamp] => 2020-06-29T13:58:31Z
                            [setSpec] => pci:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Competência informacional e dimensões da competência do bibliotecário no contexto escolar
                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Farias, Christianne Martins
                                            [1] => Vitorino, Elizete Vieira
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Competência
                                            [1] => Competência Informacional
                                            [2] => Bibliotecário Escolar.
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The Society of the Information transformed the performance of all inserted the social actors into it and made to appear new forms to think and of if relating with the reality. This has taken the professionals of all the areas to reflect on its attributions, abilities and responsibilities. In this context, the pertaining to school librarians start to rethink its positions of professional performance and insert it information literacy or informacional ability. This article searchs to appraise ability and informacional ability and to reflect on these two concepts in the daily one of the pertaining to school librarian, giving to an approach to the dimensions of the ability politics, ethics, aesthetic technique and, being outstanding that the ability of the pertaining to school librarian is pautada in each one of these dimensions.
                                            [1] => A Sociedade da Informação transformou a atuação de todos os atores sociais nela inseridos e fez surgir novas formas de pensar e de se relacionar com a realidade. Isto tem levado os profissionais de todas as áreas a refletir sobre suas atribuições, habilidades e responsabilidades. Neste contexto, os bibliotecários escolares começam a repensar suas posturas de atuação profissional e insere-se a information literacy ou competência informacional. Este artigo busca conceituar competência e competência informacional e refletir sobre esses dois conceitos no cotidiano do bibliotecário escolar, dando um enfoque às dimensões da competência política, ética, técnica e estética, salientando-se que a competência do bibliotecário escolar é pautada em cada uma dessas dimensões.
                                        )

                                    [publisher] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                        )

                                    [date] => 2009-06-15
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23611
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 No. 2 (2009); 2-16
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 14 Núm. 2 (2009); 2-16
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação; v. 14 n. 2 (2009); 2-16
                                            [3] => 1981-5344
                                            [4] => 1413-9936
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23611/19074
                                    [rights] => Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
                                )

                        )

                )

        )

)