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                    [0] => The need to make information available to companies has led to reflections about the production, demand, dissemination and use of information. The purpose of this exploratory study, is to examine the situation of tourism information in the State of Santa Catarina, Brazil. This paper analyses a sample of 50 companies in the cities of Florianópolis and São Jose. The data were obtained through questionnaires and interviews. Results are presented for three indicators: business management information, dissemination of promotional material at the origin, and tourist orientation at destination. The study emphasizes the need for the creation of a Center of Tourism.@en
                    [1] => A necessidade de disponibilizar informações empresariais tem levado a reflexões sobre a produção, demanda, divulgação e uso da informação. O objetivo deste estudo exploratório, desenvolvido em nível de iniciação científica, é diagnosticar a situação da informação no setor de turismo em Santa Catarina. Analisa-se a amostra de 50 empresas de turismo dos municípios de Florianópolis e São José. Os dados foram obtidos através de um questionário e entrevista´in loco´. Apresentam-se os resultados de três indicadores: informação para gestão empresarial; divulgação da informação sobre turismo, (material promocional, na origem); e informação de orientação ao turista no destino. Conclui-se que é urgente a necessidade de se criar um centro referencial de informações sobre o turismo e conscientizar os empresário sobre sua importância para o desenvolvimento do setor.@pt
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