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                                            [0] => Information and knowledge are resources of environmental education (EE) that can be developed for knowledge management (KM). The aim of this paper is to propose measures of knowledge creation (KC) to improve performance of EE. This study is based on the research literature without empirical findings, therefore, has limited their findings by methodological resource of theoretical essay. However, this limit is the greatest stimulus for future research that could investigate the approaches of EE with the KM and KC in empirical investigations. Results are presented some suggestions for developing the requirements of KC programs to EE: As the possibility of developing better SECI process various aspects of environmental education as learning social interaction activities, dialogue, exchanging experience, information and knowledge, and different ideas and ways of acting, made by EE and, the possibility of Ba develop a space conducive to the creation of new environmental knowledge. This article contains academic contributions to the KM by providing greater discussion and understanding of the KC, the EE to allow a different view based on the work of information and knowledge about the processes of teaching, contribute to social programs for the EE, improving their practices and, consequently, contributing to an environmentally sustainable economic development.
                                            [1] => A informação e o conhecimento são recursos da educação ambiental (EA) que podem ser desenvolvidos pela gestão do conhecimento (GC). O objetivo do artigo é propor medidas de criação do conhecimento (CC) na melhoria dos resultados da EA. Este estudo é baseado na pesquisa bibliográfica sem verificações empíricas, portanto, tem seus resultados limitados pelo recurso metodológico do ensaio teórico. No entanto, tal limite é o maior estímulo para pesquisas futuras que poderão investigar as aproximações da EA com a GC e PCC em investigações empíricas. Como resultados são apresentadas algumas sugestões de desenvolvimento dos requisitos do PCC aos programas de EA: como, a possibilidade do processo SECI desenvolver melhor vários aspectos da educação ambiental como o aprendizado social, as atividades de interação, o diálogo, a troca de experiências, informação e conhecimento, e das diferentes idéias e maneiras de agir, realizadas pela EA e; a possibilidade do Ba desenvolver um espaço propício para a criação de novos conhecimentos ambientais. O artigo traz contribuições acadêmicas à GC ao proporcionar maior discussão e entendimento sobre o PCC; à EA ao possibilitar uma visão diferente embasada no trabalho da informação e do conhecimento sobre os processos pedagógicos desta; sociais ao contribuir com os programas de EA, melhorando suas práticas e, conseqüentemente, contribuindo com um desenvolvimento econômico ecologicamente sustentável.
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