Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T03:52:43Z
    [request] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufmg.br:article/22452
                            [datestamp] => 2020-06-25T18:22:20Z
                            [setSpec] => pci:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => INTERNATIONAL BANK OF EDUCATIONAL OBJECTS (BIOE): INFORMATION TREATMENT IN A DIGITAL EDUCATIONAL REPOSITORY
                                            [1] => Banco Internacional de Objetos Educacionais (BIOE): tratamento da informação em um repositório educacional digital
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Afonso, Maria da Conceição Lima
                                            [1] => Eirão, Thiago Gomes
                                            [2] => Melo, João Henrick Macedo
                                            [3] => Assunção, Jurema da Silva
                                            [4] => Leite, Suellen Viriato
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Allied to a wide dissemination in the use of digital repositories, the aspiration to become learning easier and more accessible originates the so called digital educational repositories. These repositories are information systems that allow reutilization and appliance of educational objects in different form and language. This paper is aimed to show a piece of the experience with defining actions that aim the informational treatment of digital educational resources in the International Bank of Educational Objects (BIOE) and the results of the utilization of such standards in the study done by the University of Brasilia.
                                            [1] => O anseio de tornar a aprendizagem mais fácil e acessível, aliado à ampla disseminação no uso dos repositórios digitais dá origem aos chamados repositórios educacionais digitais. Estes repositórios são sistemas de informação que permitem o aproveitamento e reutilização de objetos educacionais de diferentes idiomas e formatos. O presente trabalho pretende mostrar um pouco da experiência na definição de ações que visam o tratamento informacional dos recursos educacionais digitais no Banco Internacional de Objetos Educacionais (BIOE) e os resultados da adoção dessas normas, no trabalho realizado pela Universidade de Brasília.
                                        )

                                    [publisher] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação
                                        )

                                    [date] => 2011-03-28
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22452
                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 16 No. 3 (2011); 148-158
                                            [1] => Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 16 Núm. 3 (2011); 148-158
                                            [2] => Perspectivas em Ciência da Informação; v. 16 n. 3 (2011); 148-158
                                            [3] => 1981-5344
                                            [4] => 1413-9936
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/22452/18045
                                    [rights] => Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
                                )

                        )

                )

        )

)