Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 35
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 640
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The Role Playing Game (RPG) in Information Science@en
                    [1] => O Role Playing Game (RPG) na Ciência da Informação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The RPG is a collaborative role-playing game where a group of people gets together to tell stories. For a long time, it was seen as another game for teenagers, but this has been changing, as several professionals from different areas of knowledge have begun to see the potential of this type of game. To encourage research on the topic of RPG in Information Science, this research aims to answer the following problem: "How has Information Science approached the topic of RPG in its studies?". The main objective is to elaborate an overview of the national and international scientific production in IS on the RPG theme. For that, the Scoping Review method was used, which consists of five stages, namely: identifying the research question; identifying relevant studies; selecting studies; mapping the data; gathering, summarizing and reporting results. The research question was composed through the Population-Concept-Context (PCC) structure. A total of 111 articles were retrieved, of which 21 were selected after applying the inclusion and exclusion criteria. Quantitative and qualitative data were processed. The main results show that the retrieved articles were published between the years 2000 and 2019, the United States (USA) being the country with the largest number of publications, the predominant language being English. The theoretical perspectives of Information Science that stood out are related to education, services provided in libraries and games. The most used method in the manuscripts was the narrative review. In conclusion, RPG at Information Science emphasizes the themes of education and library services, and that despite the strategy used to cover the three fields of Library Science, Museology and Archival Science, texts that addressed themes related to the last two fields were not recovered.@en
                    [1] => O Role-Playing Game (RPG) é um jogo de interpretação colaborativo em que um grupo de pessoas se reúne para contar histórias. Por muito tempo, ele foi visto como mais um jogo para adolescentes, porém, isso vem mudando, pois, diversos profissionais de diferentes áreas do conhecimento começaram a enxergar o potencial desse tipo de jogo. A fim de fomentar a pesquisa sobre a temática do RPG na Ciência da Informação (CI), esta pesquisa se propõe a responder ao seguinte problema: “Como a Ciência da Informação tem abordado o tema RPG em seus estudos?”. O objetivo principal é elaborar um panorama da produção científica nacional e internacional na CI sobre o tema RPG. Para isso, foi utilizado o método Scoping Review, que é composto por cinco etapas, sendo elas: identificar a questão da pesquisa; identificar estudos relevantes; fazer a seleção do estudo; mapear os dados; agrupar, resumir e relatar os resultados. A pergunta de pesquisa foi feita por intermédio da estrutura População-Conceito-Contexto (PCC). Um total de 111 artigos foram recuperados, dos quais 21 foram selecionados após a aplicação dos critérios de inclusão e exclusão. Foi realizado o tratamento dos dados quantitativos e qualitativos. Os principais resultados mostram que os artigos recuperados foram publicados entre os anos de 2000 e 2019, sendo os Estados Unidos (EUA) o país com maior número de publicações; logo, o idioma predominante foi o inglês. As temáticas da CI que se destacaram estão relacionadas à educação, aos serviços prestados em bibliotecas e aos jogos. O método mais utilizado nos manuscritos foi a revisão narrativa. Conclui-se que o RPG na CI ressalta as temáticas de educação e os serviços de biblioteca, e que apesar da estratégia utilizada abranger os três campos –Biblioteconomia, Museologia e Arquivologia –, não foram recuperados textos que abordassem temas referente aos dois últimos campos.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Gabriela Prates da Silva
                    [1] => Lúcia da Silveira
                    [2] => Sônia Elisa Caregnato
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Role-playing game@en
                    [1] => Information science@en
                    [2] => Scoping review@en
                    [3] => Archival science@en
                    [4] => Library science@en
                    [5] => Museology@en
                    [6] => Role-playing game@pt
                    [7] => Ciência da informação@pt
                    [8] => Scoping review@pt
                    [9] => Arquivologia@pt
                    [10] => Biblioteconomia@pt
                    [11] => Museologia@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 7
                    [nr] => 3
                    [year] => 2021
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-01-08
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc-nd/4.0
                )

        )

)