Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 35
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 640
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Monitoria Acadêmica na disciplina Metodologia do Trabalho Científico no Curso de Graduação em Biblioteconomia da UFPB@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => In the sphere of teaching activities at universities, there is academic monitoring that provides the autonomy and training of monitors, instigating the development of competences, skills and knowledge, among them, on information and knowledge management. In this context, the objective of this research is to highlight the importance of information and knowledge management in the monitoring activity developed in the discipline Methodology of Scientific Work. Methodologically, the research is bibliographic, descriptive and field, with a quantitative and qualitative approach. Data collection took place by applying a questionnaire via Google Forms. The results point the adoption of strategies based on the principles of information and knowledge management in order to facilitate the monitoring experience and measure better interaction in the teacher-monitor-student relationship, among them: orientation meetings, participation in a classroom. classroom, face-to-face doubts; online monitoring via WhatsApp; study meetings preparation of material and organization of competitions. It concludes that the monitoring helps a lot in the academic formation of the students who receive it. In addition, it allows the monitor to learn about teaching, allowing to realize, also, the importance of information and knowledge management in the teaching-learning process.@en
                    [1] => Na esfera das atividades de ensino em universidades encontra-se a monitoria acadêmica que oportuniza a autonomia e a formação dos monitores, instiga o desenvolvimento de competências, habilidades e conhecimentos, entre eles, sobre a gestão da informação. Nesse contexto, o objetivo da pesquisa em relato é analisar a atividade de monitoria desenvolvida na disciplina Metodologia do Trabalho Científico do Curso de Graduação em Biblioteconomia da Universidade Federal da Paraíba, a partir da relação com a Gestão da informação. Metodologicamente, a pesquisa é bibliográfica, descritiva e de campo, com abordagem quantitativa e qualitativa. A coleta dos dados deu-se pela aplicação de questionário via Google Forms. Os resultados, apontam a adoção de estratégias baseadas nos princípios de gestão da informação a fim de facilitar a experiência de monitoria e aferir melhor interação na relação docente-monitora-discentes, entre elas: reuniões de orientação; participação em sala de aula; plantão de dúvidas presencial; acompanhamento online via WhatsApp; reuniões de estudo; elaboração de material e organização de gincanas. Conclui que a monitoria auxilia sobremaneira na formação acadêmica dos estudantes que a recebem. Ademais, permite ao monitor o aprendizado sobre o fazer docente, permitindo perceber, também, a importância da gestão da informação no processo de ensino-aprendizagem.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Joana Ferreira de Araújo
                    [1] => Luciana Ferreira da Costa
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Academic monitoring@en
                    [1] => Methodology of scientific work@en
                    [2] => Information management@en
                    [3] => Federal university of paraíba@en
                    [4] => Brazil@en
                    [5] => Monitoria acadêmica@pt
                    [6] => Metodologia do trabalho cient´ífico@pt
                    [7] => Gestão da informação@pt
                    [8] => Universidade federal da paraíba@pt
                    [9] => Brasil@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 7
                    [nr] => 2
                    [year] => 2021
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2021-09-14
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc-nd/4.0
                )

        )

)