Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 35
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 640
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Covid-19, Digital Technology and Education@en
                    [1] => Covid-19, Tecnologia Digital e Educação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This article aims to carry out a critical / reflexive analysis about the use of digital technological devices connected to the internet in community institutions for Early Childhood Education, in relation to minimizing the losses caused by the closure of schools due to the Covid-19 pandemic. The use of this equipment has been one of the main means for school education to take place remotely. The methodology was a case study with a qualitative approach. As a result, the study revealed that the professionals who work in the community teaching institutions, have reinvented themselves in the search to systematize pedagogical proposals that reduce the gaps that separate the classroom from remote classes. Finally, it highlights that the gaps have been minimized with the use of digital technological devices connected to the internet.@en
                    [1] => O presente artigo tem como objetivo tecer uma análise crítico/reflexiva acerca do uso de aparatos tecnológicos digitais conectados à internet nas instituições comunitárias de Educação Infantil, em relação a minimização dos prejuízos causados pelo fechamento das escolas em decorrência da pandemia de Covid-19. A utilização desses equipamentos tem sido um dos principais meios para que a educação escolar aconteça de forma remota. A metodologia foi do tipo estudo de caso com abordagem qualitativa. Como resultado, o estudo revelou que as profissionais que atuam nas instituições comunitárias de ensino, têm se reinventado na busca de sistematizar propostas pedagógicas que diminuam os abismos que separam as aulas presenciais das aulas remotas. Por fim, destaca que as lacunas têm sido minimizadas com o uso dos aparatos tecnológicos digitais conectados à internet.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Raquel Alves Sobrinho
                    [1] => Jurandir de Almeida Araújo
                    [2] => Barbara Coelho Neves
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Covid19@en
                    [1] => Digital technologies@en
                    [2] => Child education@en
                    [3] => Covid-19@pt
                    [4] => Tecnologias digitais@pt
                    [5] => Educação infantil@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 6
                    [nr] => 2
                    [year] => 2020
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2020-06-28
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc-nd/4.0
                )

        )

)