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                    [0] => The research aims to analyze the Artificial Intelligence tool SmartJud of the Electronic Judicial Process of the Tribunal de Justiça da Bahia. In terms of the methodology, it is a case study and a documentary research, in relation to the objectives it is characterized as exploratory-descriptive, the data collection was carried out in the database of the Chatbot tool, as well as through interviews with the managers and technicians responsible for the development of the tool. As a result, the annual average of 66% of calls resolved by SmartJud PJe for the year 2018 was observed, and the use of concepts in the interface between Information Science and Artificial Intelligence related to information management was evidenced. It can be concluded that, through the inclusion of Chatbot functionality, it was possible to identify the expansion of service to informational demands through the system, with the consequent reduction of service via Service Desk, movement of personnel to attend other types of calls, and reduction of costs.@en
                    [1] => A pesquisa tem como objetivo analisar a ferramenta de Inteligência Artificial SmartJud do Processo Judicial Eletrônico do Tribunal de Justiça do Estado da Bahia. Em termos da metodologia, trata-se de um estudo de caso e de uma pesquisa documental, em relação aos objetivos é caracterizada como exploratório-descritiva, a coleta de dados foi realizada na base de dados da ferramenta de Chatbot, bem como através de entrevistas com os gestores e técnicos responsáveis pelo desenvolvimento da ferramenta. Como resultado foi observada a média anual de 66% de chamados resolvidos pelo SmartJud PJe para o ano de 2018, e evidenciada a utilização de conceitos na interface entre a Ciência da Informação e a Inteligência Artificial relacionados à gestão informacional. Pode-se concluir que, através da inclusão da funcionalidade do Chatbot, foi possível identificar a ampliação do atendimento às demandas informacionais através do sistema com a consequente redução de atendimento via Service Desk, movimentação de pessoal para atendimento de outros tipos de chamados, e redução de custos.@pt
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