Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 40
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 624
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Intercrossed narratives and paths under construction: teachers and librarian in the ambience of a school library@en
                    [1] => Narrativas entrecruzadas y caminos en construcción: : docentes y bibliotecaria en el ambiente de una biblioteca escolar@es
                    [2] => Narrativas entrecruzadas e caminhos em construção: : docentes e bibliotecária na ambiência de uma biblioteca escolar@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The contribution of the school library to the pedagogical activities and consequently to the students´ education, according to the teachers´ perception, is the object of this study. The objective of this work was to analyze the perceptions of the teachers of Colégio Estadual Vitor Soares about the school library of that institution, in order to identify if and how this informational environment has contributed to their pedagogical activities. As for the methodology, it is a study of a descriptive nature and of a qualitative and quantitative nature, carried out through the method of case study, having as object of study the Library of Colégio Estadual Vitor Soares. For data collection, the technique of applying a questionnaire with the teachers and librarian of the aforementioned College was used. As a result, it was identified that the Vitor Soares State College Library contributes to the pedagogical activities carried out by the teachers, it was also identified that a significant part of the teachers collaborate to change the reality and the difficulties that arise in the Library. In addition, the importance of the Librarian for the Library and its contribution to the individual and collective development of the school community was highlighted. Thus, it is concluded that the perceptions presented in this work demonstrate the contribution of the school library to the training of students, through support for pedagogical activities, in addition to presenting itself as a welcoming and interaction space.@en
                    [1] => La contribución de la biblioteca escolar a las actividades pedagógicas y consecuentemente a la formación de los alumnos, según la percepción de los docentes, es objeto de este estudio. El objetivo de este trabajo fue analizar las percepciones de los profesores del Colégio Estadual Vitor Soares sobre la biblioteca escolar de esa institución, con el fin de identificar si y cómo este entorno de información viene contribuyendo para sus actividades pedagógicas. En cuanto a la metodología, se trata de un estudio de carácter descriptivo y de naturaleza cualitativa y cuantitativa, realizado a través del método de estudio de caso, teniendo como objeto de estudio la Biblioteca del Colégio Estadual Vitor Soares. Para la recolección de datos se utilizó la técnica de aplicación de un cuestionario con los docentes y bibliotecario del mencionado Colegio. Como resultado se identificó que la Biblioteca del Colegio Estatal Vitor Soares contribuye a las actividades pedagógicas que desarrollan los docentes, también se identificó que una parte significativa de los docentes colabora para cambiar la realidad y dificultades que se presentan en la Biblioteca. Además, se evidenció la importancia de la Bibliotecaria para la Biblioteca y su aporte al desarrollo individual y colectivo de la comunidad escolar. Así, se concluye que las percepciones presentadas en este trabajo demuestran la contribución de la biblioteca escolar a la formación de los estudiantes, al apoyar las actividades pedagógicas, además de presentarse como un espacio de acogida y de interacción.@es
                    [2] => A contribuição da biblioteca escolar para as atividades pedagógicas e consequentemente para a formação dos discentes, segundo a percepção dos docentes, é o tema deste estudo. Este trabalho teve por objetivo analisar quais as percepções dos docentes do Colégio Estadual Vitor Soares sobre a biblioteca escolar dessa instituição, de modo a identificar se e como esse ambiente de informação vem contribuindo para suas atividades pedagógicas. Quanto à metodologia, trata-se de um estudo de caráter descritivo e natureza qualitativa e quantitativa, realizado por meio do método de estudo de caso, tendo como objeto de estudo a Biblioteca do Colégio Estadual Vitor Soares. Para coleta de dados foi utilizada a técnica de aplicação de questionário junto aos docentes e a bibliotecária do referido Colégio. Como resultado, foi identificado que a Biblioteca do Colégio Estadual Vitor Soares contribui para as atividades pedagógicas desenvolvidas pelos docentes, identificou-se também que parte significativa dos docentes colabora para mudar a realidade e dificuldades apresentadas na Biblioteca. Além disso, ficou evidente a importância da Bibliotecária para a Biblioteca e a sua contribuição para o desenvolvimento individual e coletivo da comunidade escolar. Assim, conclui-se que, as percepções apresentadas neste trabalho demonstram a contribuição da biblioteca escolar para a formação dos estudantes, ao apoiar as atividades pedagógicas, como também apresentar-se como espaço de acolhimento e interação.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Marcos Manuel Santiago Alves
                    [1] => Raquel do Rosário Santos
                    [2] => Pamela Oliveira Assis
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Biblioteca escolar@pt
                    [1] => Biblioteca do colégio estadual vitor soares@pt
                    [2] => Percepção docente@pt
                    [3] => Estudo de usuários@pt
                    [4] => Biblioteca del colegio estatal vitor soares@es
                    [5] => Percepción docente@es
                    [6] => Biblioteca de la escuela@es
                    [7] => Estudio de usuarios@es
                    [8] => School library@en
                    [9] => Vitor soares state college library@en
                    [10] => Teacher perception@en
                    [11] => User studies@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 16
                    [nr] => 3
                    [year] => 2023
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2023-11-08
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.26512/rici.v16.n3.2023.47184
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/47184
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/47184/38834
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)