Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 40
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 624
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Brazilian Initiatives for Linked Open Government Data: An Analysis of the Level of Openness of Data in Brazilian Government Platforms@en
                    [1] => Iniciativas Brasileñas para Datos de Gobierno Abierto Conectados: Un Análisis del Nivel de Apertura de Datos en las Plataformas del Gobierno Brasileño@es
                    [2] => Iniciativas brasileiras para Dados Governamentais Abertos Conectados: Uma Análise do nível de abertura dos dados nas plataformas governamentais brasileiras@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Brazil is a pioneer in open government initiatives with legislation aimed at ensuring transparency, open data, and e-government. This work objective is to identify the level of openness of data in Brazilian government portals, map initiatives for the organization of information, and compliance with legislation. The clipping comprises two portals maintained by the Federal Government, one from the Federal District and each one of the 26 Brazilian States. We evaluated the portals using two instruments: the five-star classification scheme for open data and the fourteen principles for open government data. The methodology comprises documentary research, using instruments for analysis and evaluation of the clipping in a qualitative approach with a descriptive purpose. The results showed that only the Brazilian Open Data Portal reached the fourth star. As for the second instrument, the Federal Government and the states of Alagoas and Espírito Santo comply with the largest number of principles. States like Amazonas, Rio de Janeiro, and Paraná have the worst results. We concluded that Brazilian government portals do not offer open data, there is little provision of structured and machine-readable data, and there is no standardization or provision of interoperable data.@en
                    [1] => Brasil es pionero en iniciativas de gobierno abierto con legislación destinada a garantizar la transparencia, los datos abiertos y el gobierno electrónico. El objetivo de este trabajo es identificar el nivel de apertura de datos en los portales del gobierno brasileño, mapear iniciativas para la organización de la información y el cumplimiento de la legislación. El recorte comprende dos portales mantenidos por el Gobierno Federal, uno del Distrito Federal y uno de los 26 estados brasileños. Los portales fueron evaluados utilizando dos instrumentos: el esquema de clasificación de cinco estrellas para datos abiertos y los catorce principios para datos abiertos de gobierno. La metodología comprende una investigación documental, utilizando instrumentos de análisis y evaluación del recorte en un enfoque cualitativo con propósito descriptivo. Los resultados mostraron que solo el Portal Brasileño de Datos Abiertos alcanzó la cuarta estrella. En cuanto al segundo instrumento, el Gobierno Federal y los estados de Alagoas y Espírito Santo cumplen con el mayor número de principios. Estados como Amazonas, Río de Janeiro y Paraná tienen los peores resultados. Se concluye que los portales del gobierno brasileño no ofrecen datos abiertos, hay poca provisión de datos estructurados y legibles por máquina, no hay estandarización o provisión de datos interoperables.@es
                    [2] => O Brasil é pioneiro nas iniciativas para o governo aberto com uma legislação que visa garantir a transparência, a abertura dos dados e o governo eletrônico. O objetivo deste trabalho é identificar o nível de abertura dos dados nos portais governamentais brasileiros, mapear as iniciativas para a organização da informação e o cumprimento da legislação. O recorte compreende dois portais mantidos pelo Governo Federal, um do Distrito Federal e dos 26 Estados brasileiros. Os portais foram avaliados a partir de dois instrumentos: o esquema de classificação cinco estrelas para dados abertos e os quatorze princípios para dados abertos governamentais. A metodologia compreende uma pesquisa documental, com utilização de instrumentos para análise e avaliação do recorte em uma abordagem qualitativa de finalidade descritiva. Os resultados demonstraram que apenas o Portal Brasileiro de Dados Abertos alcançou a quarta estrela. Quanto ao segundo instrumento, o Governo Federal e os estados Alagoas e Espírito Santo atendem o maior número de princípios. Estados como Amazonas, Rio de Janeiro e Paraná tem os piores resultados. Conclui-se que os portais governamentais brasileiros não oferecem dados abertos, tem pouca oferta de dados estruturados e legíveis por máquina, não há padronização ou oferta de dados interoperáveis.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Juliana Vasconcelos Braga
                    [1] => Feliz Alberto Ribeiro Gouveia
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Dados abertos governamentais@pt
                    [1] => Transparência@pt
                    [2] => Portais governamentais@pt
                    [3] => Lei de acesso à informação@pt
                    [4] => Esquema 5 estrelas@pt
                    [5] => Datos abiertos gubernamentales@es
                    [6] => Transparencia@es
                    [7] => Portales gubernamentales@es
                    [8] => Ley de acceso a la información@es
                    [9] => Esquema 5 estrellas@es
                    [10] => Open government data@en
                    [11] => Transparency@en
                    [12] => Government portals@en
                    [13] => Access to information act@en
                    [14] => Five star scheme@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 15
                    [nr] => 2
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-08-22
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.26512/rici.v15.n2.2022.42801
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/42801
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/42801/34371
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)