Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 40
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 624
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Informational Accessibility for people with functional diversity in Spanish university libraries@en
                    [1] => Accesibilidad informacional y diversidad funcional en las bibliotecas universitarias españolas@es
                    [2] => Acessibilidade informacional e diversidade funcional em bibliotecas universitárias espanholas@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The article analyzes the situation of informational accessibility for people with functional diversity in Spanish university libraries today. Through a documentary research, the review of the scientific literature, the analysis of the regulations and the exploration of statistics are used to present the essential concepts and the status of application in the centers. The results obtained indicate that: there is an open conceptual debate; the disability model used by the Spanish Administration is very restrictive; there is a lot of legislation on disability, but with few resources; there is a gap between students without disabilities and students with disabilities; the Spanish university is increasingly involved with the diversity of its community; and the university library is developing great changes and is adapting to new demands. It is concluded that Spanish university libraries can play a relevant role for their community in order to exercise the rights to education and information, but they need to develop informational accessibility and web accessibility policies regarding their collections, resources and services.@en
                    [1] => El artículo analiza la situación de la accesibilidad informacional para las personas con diversidad funcional (discapacidad) en las bibliotecas universitarias españolas en la actualidad. A través de una investigación documental, se utiliza la revisión de la bibliografía científica, el análisis de la normativa y la exploración de las estadísticas para presentar los conceptos esenciales y el estado de aplicación en los centros estudiados. Los principales resultados obtenidos indican que existe un debate conceptual abierto; el modelo de discapacidad utilizado por la Administración española es muy restrictivo; existe mucha legislación sobre la discapacidad, pero con pocos recursos; hay una brecha entre estudiantes sin discapacidad y estudiantes con discapacidad; la universidad española está cada vez más implicada con la diversidad de su comunidad; y la biblioteca universitaria vive grandes cambios y está adaptándose a las nuevas demandas. Se concluye que las bibliotecas universitarias españolas pueden tener un papel relevante para que su comunidad ejerza el derecho a la educación y a la información, pero necesita desarrollar políticas de accesibilidad informacional y de accesibilidad web respecto a sus colecciones, recursos y servicios.@es
                    [2] => O artigo analisa a situação da acessibilidade à informação para pessoas com diversidade funcional nas bibliotecas universitárias espanholas hoje. Através da pesquisa documental, a revisão da literatura científica, a análise da regulamentação e a exploração das estatísticas são utilizadas para apresentar os essenciais conceitos e o estado de aplicação nos centros estudados. Os resultados obtidos indicam que: há um debate conceitual aberto; o modelo de deficiência utilizado pela Administração espanhola é muito restritivo; existe muita legislação sobre deficiência, mas com poucos recursos; há uma lacuna entre alunos sem deficiência e alunos com deficiência; a universidade espanhola está cada vez mais envolvida com a diversidade de sua comunidade; e a biblioteca universitária está passando por grandes mudanças e se adaptando às novas demandas. Conclui-se que as bibliotecas universitárias espanholas podem desempenhar um papel relevante para que sua comunidade exerça o direito à educação e à informação, mas precisam desenvolver políticas de acessibilidade informacional e de acessibilidade web em relação a seu acervo, recursos e serviços.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Cristina Barrios Martínez
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Acessibilidade informacional@pt
                    [1] => Acessibilidade web@pt
                    [2] => Biblioteca universitária@pt
                    [3] => Diversidade funcional@pt
                    [4] => Accessibilidad web@es
                    [5] => Biblioteca universitaria@es
                    [6] => Discapacidad@es
                    [7] => Diversidad funcional@es
                    [8] => Accesiblidad informacional@es
                    [9] => Informational accessibility@en
                    [10] => Web accessibility@en
                    [11] => Academic library@en
                    [12] => Disability@en
                    [13] => Functional diversity@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 14
                    [nr] => 2
                    [year] => 2021
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2021-05-18
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.26512/rici.v14.n2.2021.36423
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/36423
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/36423/29663
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)