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                                            [0] => Virtual modernity promotes profound changes in the configurations of social relations related to transparency and access to information. The information systems and their tools are currently built aiming at more interaction and information sharing, so that they have been continuously influencing the forms of communication between society and its public agents. Therefore, the general objective of this research is to analyze the use of the Access to Information Module of the integrated Platform of Ombudsman and Access to Information, in the context of the Federal Institute of Paraiba, considering the passive transparency of public information. To this end, a descriptive research with a qualitative and quantitative approach was carried out. The data was collected by means of indirect observation and interview technique, from two strands of investigative analysis: the real user who seeks the system to obtain access to information and the servers who are responsible for providing the requested information. The main results showed the barriers, obstacles related to institutional poor communication, documentary management, technological resources and organizational culture. It was observed the implementation of Law of Access to Information collaborated to improve in different aspects in the administrative routine of the institution.
                                            [1] => A modernidade virtual promove profundas mudanças nas configurações das relações sociais relacionadas à transparência e ao acesso da informação. Os sistemas de informação e suas ferramentas, atualmente, são construídos visando a mais interação e ao compartilhamento de informações, de modo que vêm influenciando, continuamente, as formas de comunicação entre a sociedade e seus agentes públicos. Diante disso, o objetivo geral desta pesquisa é analisar o uso do Módulo Acesso à Informação da Plataforma Integrada de Ouvidoria e Acesso à Informação, no contexto do Instituto Federal da Paraíba, considerando a transparência passiva da informação pública. Para tanto, realizou-se uma pesquisa de cunho descritivo e abordagem qualitativa e quantitativa. Os dados foram coletados por meio da técnica de observação indireta e de entrevista, a partir de duas vertentes de análise investigativa: o usuário real, que busca o sistema para obter acesso à informação, e os servidores responsáveis pela disponibilização da informação solicitada. Os principais resultados evidenciaram as barreiras, obstáculos relativos à má comunicação institucional, à gestão documental, aos recursos tecnológicos e à cultura organizacional. Constatou-se que a implementação da Lei de Acesso à Informação colaborou para melhorar diferentes aspectos na rotina administrativa da instituição. 
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