Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 52
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 534
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Assumptions of critical competence in information and fundamentals of deliberative democracy from Jürgen Habermas@en
                    [1] => Pressupostos da competência crítica em informação e fundamentos da democracia deliberativa a partir de Jürgen Habermas@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The present study intends to discuss the contemporary concept of information as a democratic vehicle. Information in contemporary times has been trivialized, given that it is an instrument of power since it has the ability to communicate with its environment and, at the same time, is used as a strategy of domination. Democracy, government of the many, seeks to integrate the interests of all in an attempt to create an equitable decision-making environment. On the one hand, we have information and all its nuances and, on the other, its
manipulation based on the discourse that it supports the democratic movement. The theme is borderline, sandy and recurrent, directed to the following research question: what are the theories produced in the field of information that support the development of skills and competences in democratic decision-making? It is worth reflecting on the foundations of deliberative democracy from Jürgen Habermas within the context of critical theory, thus bringing to light the idea of ​​critical competence in information. In an attempt to operate and sustain this study, we will use, as inspiration, the aforementioned author, to (re)think theoretical assumptions of Information Science, and, therefore, seek to answer the research question that guides this dialogic research process, however, not closing in on it to try to think about information competence in contemporary society.@en
                    [1] => O presente estudo pretende dialogar sobre o conceito contemporâneo da informação como veículo democrático. A informação na contemporaneidade tem sido banalizada, haja vista que ela é um instrumento de poder já que tem a capacidade de se comunicar com o seu meio e, ao mesmo tempo, é usada como estratégia de dominação. A democracia, governo de muitos, busca integrar interesse de todos na tentativa de criar um ambiente equânime de tomada de decisões. De um lado temos a informação e todas as suas nuanças e, do outro, a manipulação dela fundamentada no discurso de que corrobora para o movimento democrático. O tema é fronteiriço, arenoso e recorrente direcionado a seguinte pergunta de investigação: quais são as teorias produzidas no campo da informação que corroboram com o desenvolvimento de habilidades e competências na tomada de decisão democrática? Cabe refletir sobre os fundamentos da democracia deliberativa a partir de Jürgen Habermas dentro do contexto da teoria crítica, trazendo à tona, desse modo, a ideia da competência crítica em informação. Na tentativa de operar e sustentar este estudo, utilizaremos, como inspiração, o autor supracitado, para (re)pensar pressupostos teóricos da Ciência da Informação, e, por conseguinte, buscar responder à questão de investigação que orienta esse processo de investigação dialógico, porém, não se encerrando nela para procurar pensar a competência em informação na sociedade contemporânea.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Meri Nadia Marques Gerlin
                    [1] => Denise Bacellar Nunes
                    [2] => Ana Claudia Borges Campos
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Critical competence@en
                    [1] => Information competence@en
                    [2] => Critical theory@en
                    [3] => Information and democracy.@en
                    [4] => Competência crítica@pt
                    [5] => Competência em informação@pt
                    [6] => Teoria crítica@pt
                    [7] => Informação e democracia.@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 9
                    [nr] => 
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-12-15
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.21728/logeion.2022v9nesp.p207-221
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/6175
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/6175/5749
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/6175/5777
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc-sa/4.0
                )

        )

)