Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 52
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 534
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => The role of information and strengths of power: a brief manifest in favor of education and science@en
                    [1] => O papel da informação e as vertentes do poder: um breve manifesto a favor da educação e da ciência@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Information and power exert influence in society, since one feedback the other, since both are part of the development of societies. In the course of Brazilian history, advances and setbacks motivated by these two aspects, aggregated to the precariousness of public education, transformed the reality of the country. The objective of this study is to discuss the relevance of researchers who are dedicated to the scientific and technological development, which resist government economic strategies, especially when investments in science and education are precarious or prioritize only a few areas of knowledge. Therefore, this work is configured as a dialogic assay, from the literature review, proposes to: foster discussions in order to provide possibilities for the science of information, combined with a more social perspective; Act through the dialogue between information and power; And finally, understand the reflexes in contemporary society, as well as the repercussions on the directions of education, science and progress in the country.@en
                    [1] => A informação e o poder exercem influência na sociedade, pois um retroalimenta o outro, visto que ambos fazem parte do desenvolvimento das sociedades. No decorrer da história brasileira, avanços e retrocessos motivados por esses dois aspectos, agregados à precarização da educação pública, transformaram a realidade do país. O objetivo deste estudo é discutir sobre a relevância dos pesquisadores que se dedicam em prol do desenvolvimento científico e tecnológico, que resistem às estratégias econômicas governamentais, especialmente quando os investimentos em Ciência e Educação são precários ou priorizam privilegiar apenas algumas áreas do conhecimento. Logo, este trabalho se configura como um ensaio dialógico, a partir da revisão de literatura, se propõe a: fomentar discussões a fim proporcionar possibilidades para a Ciência da Informação, aliada a uma perspectiva mais social; atuar por meio do diálogo entre informação e poder; e, por fim, compreender os reflexos na sociedade contemporânea, assim como as repercussões nos rumos da Educação, da Ciência e do progresso em geral do país.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Tatiely Mayara de Oliveira Neves
                    [1] => Hildenise Ferreira Novo
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Informação e poder@pt
                    [1] => Ciência@pt
                    [2] => Educação pública@pt
                    [3] => Política@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 9
                    [nr] => 1
                    [year] => 2022
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2022-09-13
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.21728/logeion.2022v9n1.p162-181
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/5977
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/5977/5639
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/5977/5640
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc-sa/4.0
                )

        )

)