Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 16
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => For a democratic and dialogic promotion of reading@en
                    [1] => Por uma promoção democrática e dialógica da leitura@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => Objective: The paper intends to draw a theoretical discussion about the paths and ideals needed for a dialogic democratization of reading and for its promotion as a human right.
Methods: The discussions are drawn in dialogue with texts of authors who deal with reading as a social, ideological and political act, by using literature review.
Results: It is seen how social conditions contribute to the development of reading practices, their conception within an ideological orb, as well as their political power as a tool for social awereness and as an instrument of threat for the hegemonic maintenance of power.
Conclusions: It is needed a defense of the promotion of reading built within the dialogy, as a basis for the constitution of citizenship and strengthening of democracy. This shows up as a duty for each one that presents as culture and information mediatior, as a way to ensure the full exercise of rights by the people.@en
                    [1] => Objetivo: O artigo tem como intuito traçar uma discussão teórica sobre os caminhos e ideais necessários para uma democratização dialógica da leitura e para sua promoção enquanto um direito humano.  
Método: As reflexões são tecidas em diálogo com textos de autores que tratam da leitura como ato social, ideológico e político, por meio de uma revisão bibliográfica.
Resultado: É visto como as condições sociais colaboram para o desenvolvimento das práticas de leitura, sua concepção dentro de um orbe ideológico, bem como seu poder político como ferramenta de conscientização social e como instrumento de ameaça a manutenção hegemônica do poder.
Conclusões: É necessária uma defesa a promoção da leitura arquitetada na dialogia, como fundamento de constituição da cidadania e fortalecimento da democracia. Isso apresenta-se como dever de todo profissional mediador de cultura e informação, como forma de garantir a plenitude do exercício de direitos pelo povo.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Hélio Márcio Pajeú
                    [1] => Wérleson Alexandre de Lima Santos
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Leitura@pt
                    [1] => Democracia@pt
                    [2] => Ideologia@pt
                    [3] => Promoã§ã£o da leitura@pt
                    [4] => Direitos humanos@pt
                    [5] => Reading@en
                    [6] => Democracy@en
                    [7] => Ideology@en
                    [8] => Reading promotion@en
                    [9] => Human rights@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 26
                    [nr] => 
                    [year] => 2021
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2021-06-07
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5007/1518-2924.2021.e78364
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/78364
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/78364/48593
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/78364/53834
                                )

                        )

                    [3] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/78364/46636
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)