Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 52
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 534
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Disinformation, truth and post-truth: epistemological reflections and contributions by Piaget@en
                    [1] => Desinformação, verdade e pós-verdade: reflexões epistemológicas e contribuições de Piaget@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => From the concept of truth in the course of the Theory of Knowledge; from the context of post-truth and Piaget´s reflections on cognitive development, the objective is to create a space for reflection on how the truth criteria were historically constructed and to interrelate them with elements of post-truth and that of disinformation. Methodologically, it is a bibliographic search. The exploratory character occurs precisely with the parallel between the theme and as phases of cognitive development in Piaget. Through a historical-epistemological reflection of the concept of truth, it is conceived that it is problematic to think about absolute criteria of truth. However, there is information that is closer to this criterion than others. This depends on the source, the purpose, knowledge and especially the ethics of those who demanded it. Furthermore, it is unnecessary that adults who do not have access to the proper education process tend to believe false news more.@en
                    [1] => A partir do conceito de verdade no decurso da Teoria do Conhecimento, do contexto da pós-verdade e das reflexões de Piaget sobre o desenvolvimento cognitivo, objetiva-se criar um espaço pra reflexão de como os criterios sobre verdade foram construídos históricamente, e inter-relacioná-los com elementos da pós-verdade e da desinformação. Metodologicamente, trata-se uma pesquisa bibliográfica. O caráter exploratório se dá justamente com o paralelo entre a temática e as fases do desenvolvimento cognitivo em Piaget. Por meio de uma reflexão histórico- epistemológica do conceito de verdade, percebeu-se que é problemático se pensar em critérios absolutos de verdade. Porém, há informações que estão mais próximas destes critérios do que outras. Isso depende da fonte, do propósito, conhecimento e principalmente da ética de quem escreve. Ademais, percebeu-se que adultos que não tiveram acesso ao processo de educação adequado tendem a acreditar mais em fake news.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Mariana Rodrigues Gomes de Mello
                    [1] => Daniel Martínez-Ávila
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Truth@en
                    [1] => Post-truth@en
                    [2] => Disinformation@en
                    [3] => Cognitive development in piaget@en
                    [4] => Verdade@pt
                    [5] => Pós-verdade@pt
                    [6] => Desinformação@pt
                    [7] => Desenvolvimento cognitivo em piaget@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 7
                    [nr] => 2
                    [year] => 2021
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2021-03-26
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.21728/logeion.2021v7n2.p108-127
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/5480
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/5480/5234
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/fiinf/article/view/5480/5235
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc-sa/4.0
                )

        )

)