Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T03:02:18Z
    [request] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufpb.br:article/49142
                            [datestamp] => 2021-05-03T17:31:58Z
                            [setSpec] => pgc:PESQ
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => ANALYSIS OF THE USE OF KNOWLEDGE MANAGEMENT PRACTICES IN CONSERVATION UNITS OF NATURE
                                            [1] => ANÁLISIS DEL USO DE PRÁCTICAS DE GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO EN UNIDADES DE CONSERVACIÓN DE LA NATURALEZA
                                            [2] => PRÁTICAS DE GESTÃO DO CONHECIMENTO EM UNIDADES DE CONSERVAÇÃO DA NATUREZA
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Poleza, Mariangela
                                            [1] => Natália Silvério
                                            [2] => Varvakis, Gregório 
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This study aimed to identify the Knowledge Management (KM) practices used in Conservation Units (CUs), which are under the responsibility of the Chico Mendes Institute for Biodiversity Conservation. It is a qualitative research, in which data were collected through semi-structured interviews, which were analyzed through content analysis. The results showed that CUs use the practices of KM mentoring, competency management, best practices and corporate education, which are associated with Human Resources Management and mostly the knowledge created and shared in these cases is tacit, because it is shared face to face. From the perspective of Information and Communication Technologies, UCs use Electronic Document Management, where knowledge is explicit in procedures and documents. The use of these practices in CUs enhances the ability to create value and provide quality public services to citizens, as well as make organizational activities more effective once knowledge is integrated, developed and applied.
                                            [1] => Este estudio tuvo como objetivo identificar las prácticas de Gestión del Conocimiento (GC) utilizadas en las Unidades de Conservación (UCs), que están bajo la responsabilidad del Instituto Chico Mendes para la Conservación de la Biodiversidad. Es una investigación cualitativa, en la que los datos se recopilaron a través de entrevistas semiestructuradas, que se analizaron a través del análisis de contenido. Los resultados mostraron que las UCs utilizan las prácticas de GC mentoría, gestión de competencias, mejores prácticas y educación corporativa, que están asociadas con la Gestión de Recursos Humanos y, en su mayoría, el conocimiento creado y compartido en estos casos es tácito, porque se comparte de persona para persona. Desde la perspectiva de las tecnologías de la información y la comunicación, las UCs utilizan la gestión electrónica de documentos, donde el conocimiento se explica en procedimientos y documentos. El uso de estas prácticas en las UCs mejora la capacidad de crear valor y proporcionar servicios públicos de calidad a los ciudadanos, además de hacer que las actividades organizativas sean más efectivas una vez que el conocimiento se integra, desarrolla y aplica.
                                            [2] => Este estudo tem o propósito de identificar as práticas de Gestão do Conhecimento utilizadas em Unidades de Conservação que estão sob responsabilidade do Instituto Chico Mendes de Conservação da Biodiversidade. É uma pesquisa do tipo descritiva e de abordagem qualitativa em que os dados foram coletados por meio de entrevistas semiestruturadas, as quais foram analisadas por meio da análise de conteúdo. Os resultados demonstram que nas Unidades de Conservação utilizam-se as práticas de Gestão do Conhecimento: mentoring, gestão por competências, melhores práticas e educação corporativa, que estão associadas à Gestão de Recursos Humanos e em maior parte o conhecimento criado e compartilhado, nesses casos, é tácito, pois é compartilhado face a face. Sob a perspectiva das Tecnologias da Informação e Comunicação, as Unidades de Conservação utilizam a Gestão Eletrônica de Documentos, em que o conhecimento é explicitado em procedimentos e documentos. A utilização dessas práticas nas Unidades de Conservação amplia a capacidade de criação de valor e prestação de serviços públicos de qualidade aos cidadãos, bem como torna as atividades organizacionais mais eficazes, uma vez que o conhecimento é integrado, desenvolvido e aplicado.
                                        )

                                    [publisher] => Universidade Federal  da Paraíba
                                    [date] => 2021-05-04
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => "Avaliado por Pares"
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/article/view/49142
                                            [1] => 10.22478/ufpb.2236-417X.2021v11n1.49142
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Perspectivas em Gestão & Conhecimento; v. 11, n. 1 (2021); 45-64
                                            [1] => 2236-417X
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufpb.br/index.php/pgc/article/view/49142/33362
                                    [rights] => Copyright (c) 2021 Perspectivas em Gestão & Conhecimento
                                )

                        )

                )

        )

)