Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T02:54:17Z
    [request] => https://biblios.pitt.edu/ojs/biblios/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.biblios.pitt.edu:article/100
                            [datestamp] => 2019-07-11T17:06:58Z
                            [setSpec] => biblios:REV
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The posgraduate in the librarian formational process: concepts and theoretical reflections
                                            [1] => El posgrado en el proceso formacional del bibliotecario: concepciones y reflexiones teóricas
                                            [2] => A pós-graduação no processo formacional do bibliotecário: concepções e reflexões teóricas
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Lourenço da Silva, Claudia
                                            [1] => Pereira Pontes, Vanildo
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Librarian
                                            [1] => Librarianship
                                            [2] => Continuing education
                                            [3] => Posgraduate
                                            [4] => Bibliotecario
                                            [5] => Bibliotecología
                                            [6] => Educación continua
                                            [7] => Posgrado
                                            [8] => Bibliotecário
                                            [9] => Biblioteconomia
                                            [10] => Educação continuada
                                            [11] => Pós-Graduação
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Objective: To present the informational context (through concepts and theoretical reflections) on graduate school, library and librarian, as formational and educational process of the information professional. Method: its methodological process will occur in the literature review analysis (articles, books and Internet) of subjects presented through an exploratory research of the topics studied by several authors. Result: the article resulted from the perspective of understanding the continuing professional training as an important factor in the intellectual and rational development. Conclusion: The study will contribute to knowledge expansion and strengthening of professional university training courses , strict and broad sensu , as a prerequisite for librarians to qualify for structural changes of their work in the information society.
                                            [1] => Objetivo: Presentar el contexto informacional (a través de concepciones y reflexiones teóricas) sobre el posgrado, la biblioteconomía y el bibliotecario, como proceso formacional y educativo del profesional de la información. Método: su proceso metodológico basa en el análisis y revisión literaria (artículos, internet y libros) de los temas presentados, a través de una investigación exploratória de los temas estudiados por diversos autores. Resultado: el artículo facilita una perspectiva para comprender la formación continua del profesional como factor importante en el desarrollo intelectual y racional. Conclusión: el estudio contribuirá al conocimiento, la ampliación y el fortalecimiento de los cursos de formación universitaria profesional, stricto y lato-sensu, como condición indispensable para que los bibliotecarios se califiquen para los cambios estructurales de su trabajo en la sociedad de la información.
                                            [2] => Objetivo: Apresentar o contexto informacional (através de concepções e reflexões teóricas) sobre a pós-graduação, biblioteconomia e bibliotecário, como processo formacional e educacional do profissional da informação. Método: seu processo metodológico dar-se-á na análise de revisão literária (artigos, internet e livros) dos temas apresentados, através de uma pesquisa exploratória dos temas estudados por diversos autores. Resultado: o artigo resultou na perspectiva de compreender a formação continuada do profissional como fator importante no desenvolvimento intelectual e racional. Conclusão: o estudo contribuirá para conhecimento, ampliação e fortalecimento dos cursos de formação universitária profissional, stricto e lato-sensu, como condição indispensável para que os bibliotecários se qualifiquem para as mudanças estruturais de seu trabalho na sociedade da informação.
                                        )

                                    [publisher] => University Library System, University of Pittsburgh
                                    [date] => 2015-01-09
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://biblios.pitt.edu/ojs/biblios/article/view/100
                                            [1] => 10.5195/biblios.2013.100
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Biblios Journal of Librarianship and Information Science; No. 53 (2013); 29-39
                                            [1] => Biblios Journal of Librarianship and Information Science; Núm. 53 (2013); 29-39
                                            [2] => Biblios Journal of Librarianship and Information Science; n. 53 (2013); 29-39
                                            [3] => 1562-4730
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://biblios.pitt.edu/ojs/biblios/article/view/100/182
                                )

                        )

                )

        )

)