Array
(
    [responseDate] => 2024-01-20T11:28:47Z
    [request] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufsc.br:article/106
                            [datestamp] => 2020-01-13T09:38:53Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => eb:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The orality and the writing on child literature: theory to fairy tale time
                                            [1] => A oralidade e a escritura na literatura infantil: referencial teórico para a hora do conto
                                        )

                                    [creator] => Caldin, Clarice Fortkamp
                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => Research on theoretical aspects of orality and writing. It presents a historical sketch of the narrators of tales and detaches the social function performed by the reader as co-author of tales. It increases the value of fairytales as cathartic and important to  the development of the child psychism. It shows the commitment and the critic vision of Brazilian contemporary fairytales. It suggests an integration of librarians and teachers at the fairytale time.
                                            [1] => Aborda aspectos teóricos sobre a oralidade e a escritura. Apresenta um esboço histórico dos narradores de histórias e destaca seu papel social. Pressupõe o leitor como co-autor da obra literária. Valoriza os contos de fadas como catárticos e necessários ao desenvolvimento do psiquismo infantil. Mostra o compromisso com a verossimilhança e a visão crítica da brasilidade dos textos infantis contemporâneos. Sugere integração de bibliotecários e professores na Hora do Conto.
                                        )

                                    [publisher] => Departamento de Ciência da Informação – UFSC
                                    [date] => 2002-01-01
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2002v7n13p25
                                            [1] => 10.5007/1518-2924.2002v7n13p25
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Vol. 7 No. 13 (2002); 25-38
                                            [1] => Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Vol. 7 Núm. 13 (2002); 25-38
                                            [2] => Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; v. 7 n. 13 (2002); 25-38
                                            [3] => 1518-2924
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2002v7n13p25/5213
                                    [rights] => Copyright (c) 2002 Clarice Fortkamp Caldin
                                )

                        )

                )

        )

)