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                                            [0] => The objective of this research was to analyze the maturity level of Knowledge Management in the Municipal Health Department of the Municipality of Contagem, Minas Gerais, Brazil, combining theory and practice. Maturity in Knowledge Management is established in 13 dimensions, which must be considered concomitantly. The methods used consist of the application of a research instrument consisting of 39 statements, arranged on a five-point Likert scale, sectioned into 13 constructs, which are analyzed from a positivist perspective, using the Kaiser-Meyer-Olkin criteria for dimensionality. , Cronbach's Alpha for reliability and Pearson's r together with the p-Value for validity, adopting Means, Standard Deviation and Confidence Interval of 95%. The results indicate that the institution is at level three out of five, called Incipient, characterized by seeking to manage knowledge and its critical areas for its success. For elevation to level four out of five of maturity, three actions are suggested for the dimensions, Strategy, Leadership and Senior Management support, Knowledge Management Team, Resources (financial, human, material and time), Processes and Activities, Human Resources, Training and Education, Motivation, Teamwork, Culture, Measurement and Pilot Project and two actions for the Information Technology dimension, totaling 38 actions to promote maturity. This research contributed to the search for empirical studies on the maturity level of Knowledge Management and instigates new studies in different public institutions.
                                            [1] => O objetivo desta pesquisa foi analisar o nível de maturidade de Gestão do Conhecimento na Secretaria Municipal de Saúde da Prefeitura do município de Contagem, Minas Gerais, Brasil, aliando teoria e prática. A maturidade em Gestão do Conhecimento é estabelecida em 13 dimensões, que devem ser consideradas concomitantemente. Os métodos utilizados consistem na aplicação de um instrumento de pesquisa constituído por 39 afirmativas, dispostas em escala likert de cinco pontos, seccionadas em 13 constructos, os quais são analisados sob a ótica positivista, por meio dos critérios de Kaiser-Meyer-Olkin para dimensionalidade, Alfa de Cronbach para confiabilidade e r de Pearson junto ao p-Valor para validade, sendo adotadas Médias, Desvio Padrão e Intervalo de Confiança de 95 %. Os resultados indicam que a instituição se encontra no nível três de cinco, denominado Incipiente, caracterizado por buscar gerenciar o conhecimento e suas áreas críticas para seu sucesso. Para elevação ao nível quatro de cinco de maturidade, são sugeridas três ações para as dimensões, Estratégia, Liderança e suporte da Alta Administração, Equipe de Gestão do Conhecimento, Recursos (financeiro, humano, material e tempo), Processos e Atividades, Gestão de Recursos Humanos, Treinamento e Educação, Motivação, Trabalho em Equipe, Cultura, Mensuração e Projeto Piloto e duas ações para a dimensão Tecnologia da Informação, totalizando 38 ações para promoção da maturidade. Esta pesquisa contribuiu na busca por estudos empíricos sobre nível de maturidade de Gestão do Conhecimento e instiga novos estudos em diferentes instituições públicas.
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