Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T02:19:40Z
    [request] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/60219
                            [datestamp] => 2023-12-21T17:56:52Z
                            [setSpec] => policromias:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => THE CONSTRUCTION OF THE DISCURSIVE CREDIBILITY OF JOURNALISTIC CINEMA CRITICISM IN THE LIGHT OF FOUCAULTIAN THINKING
                                            [1] => A CONSTRUÇÃO DA CREDIBILIDADE DISCURSIVA DA CRÍTICA JORNALÍSTICA DE CINEMA À LUZ DO PENSAMENTO FOUCAULTIANO
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Oliveira Rocha, Vinícius
                                            [1] => Aguiar, Sonia
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => crítica cinematográfica
                                            [1] => crítica jornalística de cinema
                                            [2] => Michel Foucault
                                            [3] => Ordem do Discurso
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => This article, derived from a more encompassing research, seeks to establish a correlationbetween journalistic film criticism and the concept of the Order of Discourse, proposedby Michel Foucault. To support this approach, we first draw on literature that contextualizes the characteristics and historical path of film criticism in journalism. From there,the procedures of the Order of Discourse are presented, which function as forms of discursive control within a system of restrictions. The application of these procedures in filmcriticism allows, therefore, to legitimize the critic as a commentator authorized to speakabout a filmic work, in addition to associating the credibility of criticism with the desirefor Foucauldian truth, making it possible to understand how it interacts with cinema andthe consumer public. Finally, the crises and conflicts that criticism faces are discussed,which have occurred especially in the contemporary digital environment, which calls intoquestion the requirements for the legitimacy and authority of the critic in the productionof his discourses. The trajectory of this article therefore allows us to observe the strategiesadopted by critics throughout its history to preserve and provide feedback on its legitimacy,even in the new configurations that the digital environment offers.
                                            [1] => O presente artigo, derivado de uma pesquisa mais abrangente, busca estabelecer uma correlação entre a crítica de cinema jornalística e os procedimentos da Ordem do Discurso propostos por Michel Foucault. Tais procedimentos funcionam como formas de controle discursivo dentro de um sistema de restrições que legitima o crítico como um comentarista autorizado e associa a credibilidade da crítica à vontade da verdade foucaultiana. Para fundamentar essa abordagem, parte-se de uma literatura que contextualiza as características e o percurso histórico da crítica cinematográfica no jornalismo. Assim, é possível entender como ela articula o cinema e o público consumidor, bem como as crises e embates que enfrenta. Tais crises têm se dado especialmente no ambiente digital contemporâneo, que põe em xeque os requisitos à legitimidade e autoridade do crítico para produzir discursos a respeito de uma obra fílmica.
                                        )

                                    [publisher] => Laboratório de Estudos do Discurso, Imagem e Som
                                    [date] => 2023-12-21
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Avaliado pelos pares
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/60219
                                            [1] => 10.61358/policromias.2023.v8n3.60219
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Policromias - Revista de Estudos do Discurso, Imagem e Som; v. 8 n. 3 (2023); 182-213
                                            [1] => 2448-2935
                                            [2] => 2448-2935
                                            [3] => 10.61358/policromias.2023.v8n3
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/60219/39730
                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2023 Policromias - Revista de Estudos do Discurso, Imagem e Som
                                            [1] => http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)