Array
(
    [responseDate] => 2023-12-26T02:16:48Z
    [request] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7714
                            [datestamp] => 2023-09-19T20:20:28Z
                            [setSpec] => policromias:ART
                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => As agruras do cyberbullying: memória e discurso
                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Klas, Suzana de Souza
                                            [1] => Guerra, Vania Maria Lescano
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Discurso
                                            [1] => Tecnologia
                                            [2] => Bullying
                                            [3] => Linguagem
                                            [4] => Discourse
                                            [5] => Technology
                                            [6] => Bullying
                                            [7] => Language
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The aim of this abstract is to question the use of new digital technologies, taken as discursive practices of subjects, especially with regard to Sexting, which consists of sending messages (text or image) with sexual content. As it takes place in a virtual environment and it is a new subject, this practice is an important source of research regarding the study of social relations. From the analysis of a video on the Internet, left for the Canadian teen Amanda Todd, we sought to demonstrate that the use of new technologies emerges as a facilitator practice of the subject's exposure that comes to shorten the boundaries between public and private spaces, passing cultural questions and sexuality, as well as the effects of this use that often have serious consequences. For that, we wrote our conclusions based on the theoretical contributions of discursive perspective, using the methodological support in Foucault's studies (2014), regarding the questioning of the rules, the contexts in which discourses are produced and interpreted.
                                            [1] => Este trabalho problematiza o uso das novas tecnologias digitais, tomadas como práticas discursivas entre sujeitos, especialmente no que tange ao Sexting, que consiste no envio de mensagens (texto ou imagem) com conteúdo sexual. Por se dar em um ambiente virtual e se tratar de uma temática nova, essa prática constitui importante fonte de pesquisa no tocante ao estudo das relações sociais. Para isso, contamos com as contribuições de teóricos da Linguística Aplicada (TAKAKI, 2012; MENEZES DE SOUZA, 2011), numa visada discursiva que recorre ao suporte metodológico dos estudos de Foucault (2014), no que concerne à problematização das regras, dos contextos nos quais os discursos são produzidos e interpretados. A partir da análise de um vídeo disponível na internet, deixado pela adolescente canadense Amanda Todd, procuramos demonstrar que o uso das novas tecnologias surge como prática facilitadora da exposição do sujeito e das manifestações agressivas (bullying e cyberbullying), que perpassam as questões culturais e de sexualidade; e que, muitas vezes, acarretam graves consequências.
                                        )

                                    [publisher] => Laboratório de Estudos do Discurso, Imagem e Som
                                    [date] => 2017-02-10
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => Avaliado pelos pares
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/7714
                                            [1] => 10.61358/policromias.v1i2.7714
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Policromias - Revista de Estudos do Discurso, Imagem e Som; v. 1 n. 2 (2016)
                                            [1] => 2448-2935
                                            [2] => 2448-2935
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://revistas.ufrj.br/index.php/policromias/article/view/7714/6242
                                    [rights] => Copyright (c) 2017 Policromias - Revista de Estudos do Discurso, Imagem e Som
                                )

                        )

                )

        )

)