Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 82
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 361
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => THE START OF A PROFESSIONAL CAREER: REPORT OF EXPERIENCE OF PROFESSOR SUBSTITUTO DE LIBROTECONOMIA@en
                    [1] => EL INICIO DE UNA CARRERA PROFESIONAL: INFORME DE EXPERIENCIA DEL PROFESOR DE BIBLIOTECONOMÍA SUSTITUTO@es
                    [2] => O INICIAR DE UMA CARREIRA PROFISSIONAL: RELATO DE EXPERIÊNCIA DE PROFESSOR SUBSTITUTO DE BIBLIOTECONOMIA@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The constitution of a professional career runs through various circumstances and is influenced by factors of the most differentiated. Of all the occurrences of professional development, satisfaction for what is done is certainly the most important condition for unleashing the successes that sustain a profession. In addition, the search for the expansion of knowledge, usually from dedication to studies, from the practice of research and sharing of findings, represents a strategy for professional improvement. Therefore, this experience report describes the teaching trajectory of a newly formed librarian, when he was admitted as a substitute teacher to the Library Science Course at a federal university. It presents the institutional linking context of the substitute teacher and the educational activities that underpinned the disciplines taught by him, namely: Descriptive Representation I and II and Sources of Information. In addition, it reinforces the teaching method adopted in the disciplines, considering the philosophy of "teaching learning" and the practice of research. Finally, he concludes by pointing out the contributions of the experience in the professional development of the teacher and student, given the formation of skills and abilities necessary for the professional exercise in the labor market.@en
                    [1] => La constitución de una carrera profesional pasa por varias circunstancias y está influenciada por factores de los más diferenciados. De todas las ocurrencias del desarrollo profesional, la satisfacción con lo que haces es sin duda la condición más importante para desencadenar el éxito en las acciones que sustentan una profesión. Además, la búsqueda de la expansión del conocimiento, que normalmente resulta de la dedicación a los estudios, la práctica de la investigación y el intercambio de descubrimientos, representa una estrategia para la mejora profesional. Por lo tanto, este informe de experiencia describe la práctica docente de un bibliotecario recién graduado, cuando fue admitido como profesor sustituto del Curso de Biblioteconomía, en una universidad federal. Presenta el contexto de conexión institucional del maestro sustituto y las actividades educativas que respaldaron las disciplinas que enseñó, a saber: Representación descriptiva I y II y Fuentes de información. Además, refuerza el método de enseñanza adoptado en las disciplinas, considerando la filosofía de "enseñar por aprender" y la práctica de la investigación. Finalmente, concluye señalando los aportes de experiencia en el desarrollo profesional de docentes y estudiantes, en vista de la formación de competencias y habilidades necesarias para la práctica profesional en el mercado laboral.@es
                    [2] => A constituição de uma carreira profissional perpassa por diversas circunstâncias e sofre influências de fatores dos mais diferenciados. De todas as ocorrências do desenvolvimento profissional, a satisfação pelo que se faz, certamente é a condição mais importante para desencadear êxito aos fazeres que sustentam uma profissão. Além disso, a busca pela ampliação de conhecimento, oriunda, normalmente, da dedicação aos estudos, da prática da pesquisa e compartilhamento das descobertas, representa uma estratégia para o aperfeiçoamento profissional. Portanto, este relato de experiência descreve a prática docente de um bibliotecário recém-formado, ao ser ingressado como professor substituto ao Curso de Biblioteconomia, em uma universidade federal. Apresenta o contexto de vinculação institucional do professor substituto e as atividades educativas que sustentaram as disciplinas por ele ministradas, quais sejam: Representação Descritiva I e II e Fontes de Informação. Ademais, reforça o método de ensino adotado nas disciplinas, considerando a filosofia do “ensinar aprendendo” e a prática da pesquisa. Por fim, conclui apontando as contribuições da experiência no desenvolvimento profissional do docente e do alunado, haja vista a formação de competências e habilidades necessárias ao exercício profissional junto ao mercado de trabalho.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Jorge Santa Anna
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Professional improvement. librarian practice. teaching of higher education. teaching by research.@en
                    [1] => Aperfeiçoamento profissional. prática bibliotecária. docência do ensino superior. ensino pela pesquisa.@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 6
                    [nr] => 1
                    [year] => 2020
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2020-11-24
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.21680/2447-7842.2020v6n1ID19750
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufrn.br/bibliocanto/article/view/19750
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufrn.br/bibliocanto/article/view/19750/13634
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2020 BiblioCanto
                        )

                )

        )

)