Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 86
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 309
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Elementary School Teachers’ Conceptions about Curriculum, Health, and Technology and their Influence on Educational Practices@en
                    [1] => Concepciones de Currículo, Salud y Tecnología de Maestros de Educación Fundamental y su influencia en las prácticas educativas@es
                    [2] => Concepções de Currículo, Saúde e Tecnologia de Professores do Ensino Fundamental e sua Influência nas Práticas Educativas@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => The study has investigated conceptions about Curriculum, Health, and Technology held by eight ninth grade elementary school teachers (n=8) in a public school in Rio de Janeiro. It also aimed to investigate how these conceptions affect and are expressed in their practices. Data were collected through Participant Observation of teachers involvement in the planning, development, and implementation of a set of workshops about Health with their students, and through interviews with these teachers. The teachers who were easily able to integrate the innovations involved in the workshop activities into their disciplines have expressed more critical and open conceptions about Curriculum, Health, and Technology. Those who presented more difficulty in integrating the innovation expressed traditional conceptions about curriculum; hygienists and biologicist conceptions about health, and instrumental views about technology. All these conceptions live together in the School culture and influence teachers’ approaches and practices.@en
                    [1] => Este estudio tuvo como objetivo investigar las concepciones del currículo, Salud y TDIC de ocho profesores de las asignaturas del noveno grado de educación primaria en una escuela municipal de Río de Janeiro y comprender cómo estos puntos de vista son influenciados y expresados en sus prácticas de enseñanza. Los datos fueron recolectados a través de la observación participante y de entrevistas con los profesores. Todos los maestros participaron, aunque sea parcialmente, en la planificación, desarrollo y ejecución de las actividades. Los maestros que tenían facilidad para articular y tomar posesión de las innovaciones propuestas para las actividades de los talleres en sus disciplinas expresaron concepciones más críticas y ampliadas de currículo, Salud y Tecnología. Los maestros que tenían más dificultad en este conjunto, expresaron concepciones más tradicionales de planes de estudio; higienistas y concepciones biologicista de la salud, y fundamental acerca de la tecnología. Todas estas concepciones conviven dentro de la realidad de la escuela e influyen en los enfoques y prácticas de los docentes en sus clases.@es
                    [2] => Esse trabalho teve como objetivo investigar as concepções sobre Currículo, Saúde e TDIC de oito professores das disciplinas do 9º ano do Ensino Fundamental em uma escola municipal do Rio de Janeiro e compreender como essas concepções influenciavam e se expressavam em suas práticas pedagógicas. Os dados foram coletados por meio de Observação Participante e de Entrevistas com os docentes, os quais se envolveram, mesmo que parcialmente, no planejamento, desenvolvimento e execução das atividades. Os professores que tiveram facilidade em articular e se apropriar das inovações propostas pelas atividades das Oficinas em suas disciplinas expressaram concepções mais críticas e ampliadas sobre Currículo, Saúde e Tecnologia. Os professores que tiveram mais dificuldade nessa articulação expressaram concepções mais tradicionais sobre currículo; concepções higienistas e biologicista sobre saúde, e instrumental sobre tecnologia. Todas essas concepções convivem na realidade da Escola e influenciam as abordagens e práticas dos professores em sala de aula.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Lucia Maria Dupret
                    [1] => Miriam Struchiner
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Health@en
                    [1] => Curriculum@en
                    [2] => Information and communication technology@en
                    [3] => Teachers’ conceptions@en
                    [4] => Transdisciplinary themes@en
                    [5] => Salud@es
                    [6] => Currículo@es
                    [7] => Tecnologías de la información y comunicación@es
                    [8] => Concepciones de los profesores@es
                    [9] => Temas transversales@es
                    [10] => Saúde@pt
                    [11] => Currículo@pt
                    [12] => Tecnologias de informação e comunicação@pt
                    [13] => Concepções docentes@pt
                    [14] => Temas transversais@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 9
                    [nr] => 4
                    [year] => 2015
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2015-12-18
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.29397/reciis.v9i4.990
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/990
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://www.reciis.icict.fiocruz.br/index.php/reciis/article/view/990/1998
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [@xml:lang] => pt-BR
                            [#text] => Copyright (c) 2015 O autor retém, sem restrições dos direitos sobre sua obra.
                        )

                )

        )

)