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                                            [0] => The presence and performance of scientists on social media can increase academic, professional and social visibility. Thus, the research aims to identify the presence, visibility and performance of Brazilian researchers and professionals in Information Science on Twitter. Therefore, the study is exploratory with a descriptive quantitative approach. Data were collected via Followerwonk tool that allowed, in addition to identifying profiles of professionals and information scientists, to analyze the number of followers and the activity of each profile, as well as social authority, which measures a user's influential content on Twitter. 250 active and open profiles were identified, of which only 6.8% have more than a thousand followers. Regarding social authority, 95.4% of the profiles have between medium and low online influence, 6.4% of the profiles have social authority above 50 points, which indicates a very small number of influencers among researchers and professionals in the field. of Information Science. Therefore, it is inferred that researchers and information science professionals still do not use Twitter in a relevant way, compromising the visibility of these professionals and researchers both within the field of Information Science and in other areas of knowledge.
                                            [1] => A presença e atuação de cientistas em redes sociais podem ampliar a visibilidade acadêmica, profissional e social. Dessa forma, a pesquisa objetiva identificar a presença, a visibilidade e o desempenho dos pesquisadores e profissionais brasileiros em Ciência da Informação no Twitter. Para tanto, o estudo é exploratório de abordagem quantitativo descritivo, com a coleta de dados por meio da ferramenta Followerwonk que permitiu, além de identificar perfis de profissionais e cientistas da informação, analisar o número de seguidores e a atividade de cada perfil, bem como a autoridade social, que mede o conteúdo influente de um usuário no Twitter. Foram identificados 250 perfis ativos e abertos, desses, apenas 6,8%  possuem mais de mil seguidores. Em relação a autoridade social, 95,4% dos perfis possuem entre média e baixa influência online, 6,4% dos perfis possuem autoridade social acima de 50 pontos, o que indica um número muito pequeno de influenciadores entre os pesquisadores e profissionais da área da Ciência da Informação. Portanto, infere-se que pesquisadores e profissionais da ciência da informação ainda não utilizam o Twitter de forma relevante, comprometendo a visibilidade desses profissionais e pesquisadores tanto entre o campo da Ciência da Informação quanto em outras áreas do conhecimento.
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