Array
(
    [responseDate] => 2023-12-19T11:26:52Z
    [request] => https://revista.ibict.br/p2p/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.revista.ibict.br:article/6283
                            [datestamp] => 2023-03-30T01:29:21Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => p2p:INF
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Evaluation of information by adolescents and young people
                                            [1] => AVALIAÇÃO DA INFORMAÇÃO POR ADOLESCENTES E JOVENS
                                        )

                                    [creator] => Array
                                        (
                                            [0] => Jacobi, Greison
                                            [1] => Borges, Jussara
                                        )

                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Infocommunication competence
                                            [1] => Competence in information
                                            [2] => Evaluation of information
                                            [3] => Social media
                                            [4] => Information Science
                                            [5] => Infocommunication competence
                                            [6] => Competence in information
                                            [7] => Evaluation of information
                                            [8] => Social media
                                            [9] => Information Science
                                            [10] => Competências infocomunicacionais
                                            [11] => Competência em informação
                                            [12] => Avaliação da informação
                                            [13] => Mídias sociais
                                            [14] => Ciência da Informação
                                            [15] => Competências infocomunicacionais
                                            [16] => Competência em informação
                                            [17] => Avaliação da informação
                                            [18] => Mídias sociais
                                            [19] => Ciência da Informação
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The research aims to identify whether the information evaluation criteria that adolescents and young people (AY) use when consuming content that circulates on social media are correlated with the scientific literature of Information Science (IS). The study understands the evaluation of information as an infocommunication competence and social media as one of the most used sources of information by AY. The methodological approach is of a quantitative nature and as a study design it is field research. Eighteen information evaluation criteria were identified in the scientific literature on IS and 12 of them were pointed out by the 196 AY heard as the criteria used. It was possible to identify that all 18 criteria in the literature are used by the AY, even if to a lesser extent. From the results, the research concludes that there is a need education for information and emphasizes the importance of critical thinking.
                                            [1] => A pesquisa tem por objetivo identificar se os critérios de avaliação da informação que os adolescentes e jovens (AJ) utilizam ao consumir conteúdo que circula nas mídias sociais encontram correlação com a literatura científica da Ciência da Informação (CI). O estudo compreende a avaliação da informação como uma competência infocomunicacional e as mídias sociais como uma das fontes de informação mais utilizadas por AJ. A abordagem metodológica é de cunho quantitativo e como delineamento do estudo trata-se uma pesquisa de campo. Foram identificados 18 critérios de avaliação da informação na literatura científica da CI e 12 deles foram apontados pelos 196 AJ ouvidos como critérios utilizados. Foi possível identificar que todos os 18 critérios da literatura são utilizados pelos AJ, mesmo que em menor grau. A partir dos resultados, a pesquisa conclui pela necessidade de educação para a informação e ressalta a importância do pensamento crítico.
                                        )

                                    [publisher] => IBICT
                                    [date] => 2023-03-28
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => Array
                                        (
                                            [0] => application/pdf
                                            [1] => text/html
                                        )

                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6283
                                            [1] => 10.21721/p2p.2023v9n2.p379-401
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => P2P & INOVAÇÃO; Vol. 9 No. 2 (2023): P2P & Inovação; 379-401
                                            [1] => P2P E INOVAÇÃO; v. 9 n. 2 (2023): P2P & Inovação; 379-401
                                            [2] => 2358-7814
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6283/5888
                                            [1] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6283/5889
                                        )

                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2023 P2P E INOVAÇÃO
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)