Array
(
    [responseDate] => 2023-12-19T11:26:23Z
    [request] => https://revista.ibict.br/p2p/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.revista.ibict.br:article/6102
                            [datestamp] => 2022-09-29T22:41:15Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => p2p:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Leaving the classroom: social sciences and high school students in times of struggle for education
                                            [1] => Sair da sala de aula: ciências sociais e secundaristas em tempos de luta pela educação 
                                        )

                                    [creator] => Lisboa, João
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Ciências Sociais.
                                            [1] => Educação
                                            [2] => Secundaristas
                                            [3] => Education
                                            [4] => Social Sciences
                                            [5] => Secondary students
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => As a substitute professor of anthropology at the Federal University of Paraná, I conducted an experience in three public schools in Curitiba, in order to publicize the course professional fields. Those meetings provided diverse mutual perceptions, interactions and displacements, and served to bring the university, especially the SS, closer to places in that the academics are little frequent. This approach met a demand from SS students to “leave the classroom” during the months of April to June 2019, when occurred large demonstrations in defense of education across the country, repudiating the attacks and threats from the new federal government of Jair Bolsonaro. The article also describes the generalized climate of uncertainty that marked that period. For this, it uses authors and theoretical concepts that contribute to think about the relations between education, politics and science, articulating them with the events that we experienced during the meetings.
                                            [1] => Enquanto professor substituto de antropologia na Universidade Federal do Paraná, conduzi uma atividade em três escolas públicas de Curitiba com o intuito de divulgar as áreas de atuação do curso de Ciências Sociais (CS). Os encontros promoveram diversas percepções, interações e deslocamentos mútuos, e serviram para aproximar a universidade, especialmente as CS, de ambientes pouco frequentados pelos acadêmicos. Tal aproximação atendia a uma demanda dos estudantes de CS para “sair da sala de aula” durante os meses de abril a junho de 2019, quando ocorreram grandes manifestações em defesa da educação pelo país, em repúdio aos ataques e ameaças do novo governo federal de Jair Bolsonaro. O artigo descreve também o clima generalizado de incertezas que marcou aquele período. Para isso, lança mão de autores e conceitos teóricos que contribuem com a reflexão sobre as relações entre educação, política e ciência, articulando-os com os acontecimentos por nós vivenciados durante os encontros.
                                        )

                                    [publisher] => IBICT
                                    [date] => 2022-09-29
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => article
                                        )

                                    [format] => Array
                                        (
                                            [0] => application/pdf
                                            [1] => text/html
                                        )

                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6102
                                            [1] => 10.21721/p2p.2022v9n1.p82-103
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => P2P & INOVAÇÃO; Vol. 9 No. 1 (2022): P2P & Inovação; 82-103
                                            [1] => P2P E INOVAÇÃO; v. 9 n. 1 (2022): P2P & Inovação; 82-103
                                            [2] => 2358-7814
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6102/5660
                                            [1] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/6102/5661
                                        )

                                    [rights] => Array
                                        (
                                            [0] => Copyright (c) 2022 P2P E INOVAÇÃO
                                            [1] => https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
                                        )

                                )

                        )

                )

        )

)