Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 13
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 219
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Chatbot: impacts on the academic environment of a university in Rio de Janeiro@en
                    [1] => Chatbot: impactos no ambiente acadêmico de uma universidade do Rio de Janeiro@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => This article aims to analyze what are the positive and negative aspects in the use of chatbots in a private Higher Education Institution (IESP) to serve the student body. It was observed that after incorporating a chatbot in IESP Y, the accuracy in serving the student body and candidates increased, which contributed to better numbers of student retention, and that, once in operation, stop using this tool would be harmful to the business. It is possible to assess how important this tool is in an organization, as it provides practicality and agility in the execution of processes. The present research presented limitations regarding the sample size, that is, the application of the positive points and the learning of the negative points, cannot be extended to other institutions without new analyzes being made beforehand. This work was carried out from a field research that resulted in interviews with guidelines and documentary analysis from the point of view of the theoretical framework.@en
                    [1] => O presente artigo tem como objetivo analisar quais são os aspectos positivos e negativos no uso de chatbots em uma Instituição de Ensino Superior privada (IESP) para o atendimento ao corpo discente. Foi observado que após incorporar um chatbot na IESP Y, a acurácia no atendimento ao corpo discente e a candidatos aumentou, o que colaborou para números melhores de retenção discente, e que, uma vez em funcionamento, deixar de usar essa ferramenta seria prejudicial ao negócio. É possível avaliar o quão importante é essa ferramenta em uma organização, pois ela proporciona praticidade e agilidade na execução de processos. A presente pesquisa apresentou limitações quanto a dimensão da amostra, ou seja, a aplicação dos pontos positivos e aprendizado dos pontos negativos, não podem ser estendidos para outras instituições sem que antes sejam feitas novas análises. Este trabalho foi realizado a partir de uma pesquisa de campo que resultou em entrevistas por pautas e análise documental sob o ponto de vista do referencial teórico.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Emiliano Carlos Serpa Castor
                    [1] => Adriana Lopes Fernandes
                    [2] => Ana Carolina de Gouvêa Dantas Motta
                    [3] => Rodrigo Batista Garcia
                    [4] => Artemiso Ferreira Lima
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Technological management@en
                    [1] => Information management@en
                    [2] => Higher education organization@en
                    [3] => Chatbot@en
                    [4] => Artificial intelligence@en
                    [5] => Gestão tecnológica@pt
                    [6] => Administração da informação@pt
                    [7] => Organização de ensino superior@pt
                    [8] => Chatbot@pt
                    [9] => Inteligência artificial@pt
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 8
                    [nr] => 1
                    [year] => 2021
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2021-09-28
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.21721/p2p.2021v8n1.p71-92
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/5760
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/5760/5372
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/5760/5373
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => by-nc-sa/4.0
                )

        )

)