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                                            [0] => With the advent of global and local globalization, the need to reinvent the way of being and acting in the private and social fields has arisen in many sectors, as society has changed due to the insertion of technological resources. In this sense, there was also the need for the formulation of laws that will guarantee the safety of individuals who use numerous networks available today, Law 13.709 of 2018 comes to fill a gap, bringing more security to consumers. The objective of the study is to analyze the vulnerabilities of the consumer in the use of personalized communication. The study is configured as an exploratory and field research, with a quantitative and qualitative approach. The survey identified that of the 61 respondents 60 completed the survey, it is important to note that the audience that answered the questionnaire was between 19 and 29 years old, totaling 75%, followed by people between 30 and 40 years old totaling 13.3%. Of these respondents regarding gender, 51.7% correspond to the male gender and the female obtained 46.7% of respondents, these and other data are expressed in the study in a contextualized way. Thus, it can be said that the consumer's vulnerability in the use of personalized communication is highly linked to their behavior on the internet. It is a fact that the regulation is quite recent and there is still a lot to be built judicially in relation to issues involving the network, but as a citizen, the user of digital tools needs to understand his role and be informed about how organizations operate based on the data collected.
                                            [1] => Com o advento da globalização mundial e local produziu-se em muitos setores a necessidade de reinventar a forma de ser e agir no campo particular e social, pois a sociedade mudou devido à inserção dos recursos tecnológicos. Neste sentido, surgiu também à necessidade da formulação de leis que venha a garantir a segurança dos indivíduos que utilizam inúmeras redes disponíveis hoje, a Lei 13.709 de 2018 vem para suprir uma lacuna, trazendo mais segurança para os consumidores. O objetivo do estudo é analisar as vulnerabilidades do consumidor no uso da comunicação personalizada. O estudo se configura como sendo uma pesquisa de caráter exploratório e de campo, e abordagem quanti-qualitativa. A pesquisa identificou que dos 61 respondentes 60 concluíram a pesquisa, é importante destacar que o público que responderam o questionário foi entre 19 e 29 anos, totalizando 75%, seguido de pessoas entre 30 e 40 anos totalizando 13,3%. Desses respondentes quanto ao gênero 51,7% correspondem ao gênero masculino quanto ao feminino obteve 46,7% dos entrevistados, esses e outros dados são expressos no estudo de forma contextualizada. Desta forma, pode-se afirmar que a vulnerabilidade do consumidor no uso da comunicação personalizada está altamente ligada a seu comportamento na internet. É fato que a regulamentação é bastante recente e ainda há muito para se construir judicialmente com relação a temas que envolvem a rede, mas como cidadão, o usuário das ferramentas digitais precisa compreender seu papel e se informar sobre como as organizações operam mediante os dados coletados.
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