Array
(
    [responseDate] => 2023-12-19T11:25:28Z
    [request] => https://revista.ibict.br/p2p/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:ojs.revista.ibict.br:article/5447
                            [datestamp] => 2020-09-29T16:46:56Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => p2p:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => Stay home and get hooked on the internet: information technology and online teaching
                                            [1] => Quédate en casa y engánchate a la internet: las tecnologías de la información y la enseñanza en línea
                                            [2] => Fique em casa e conecte-se à internet: tecnologia da informação e ensino online
                                        )

                                    [creator] => Pizzi , Jovino 
                                    [subject] => Array
                                        (
                                            [0] => Technologies
                                            [1] => Online Teaching
                                            [2] => Reinvent the Education
                                            [3] => Tecnologías
                                            [4] => Enseñanza en línea
                                            [5] => Reinventar la educación
                                            [6] => Tecnologias
                                            [7] => Ensino em rede
                                            [8] => Reinventar a educação
                                        )

                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The use of the Internet for teaching has been one of the most discussed topics by teachers, parents and students. With the pandemic, the debate has won the networks. On the one hand, the rejection of the use of online platforms for teaching continues to persist. Another trend advocates a hybrid model. The third position maintains that it is a great opportunity for new teaching and learning processes. The research collects manifestations of teachers during the confinement period. In the last two weeks of March, the research brought together different experiences of teachers from Spain, Chile and Brazil. They are substantiated with arguments that support each of the three alternatives. In this way, we want to contribute to a solid discussion, in times when information technologies modify the processes of interconnection between people and, as a matter of fact, the tools to facilitate networked education.
                                            [1] => La utilización de Internet para la enseñanza ha sido uno de los temas más discutidos por los docentes, padres y alumnos. Con la pandemia, el debate ha ganado las redes. Por un lado, sigue persistiendo el rechazo al uso de las plataformas online para la enseñanza. Otra tendencia supone un modelo hibrido. La tercera posición sostiene que se trata de una gran oportunidad para nuevos procesos de enseñanza y aprendizaje. La investigación recoge manifestaciones de docentes en tiempos de confinamiento. En las dos últimas semanas de marzo, se ha reunido distintas experiencias de docentes de España, Chile y Brasil. Ellas son fundamentadas con argumentos que sostienen cada una de las tres alternativas. De este modo, se desea contribuir para una discusión sólida, en tiempos que las tecnologías de la información modifican los procesos de interconexión y, por ende, se transforman en herramientas para facilitar la enseñanza en línea.
                                            [2] => O uso da Internet para a educação tem sido um dos temas mais discutidos pelos docentes, pais e alunos. Com a pandemia, o debate proliferou pelas redes. Por um lado, persiste a recusa no uso das plataformas online para a educação. Outra tendência defende um modelo híbrido. A terceira atitude afirma que se trata de uma grande oportunidade para novos processos de ensino e aprendizagem. A pesquisa recolhe manifestações de docentes durante o período de confinamento. Nas duas últimas semanas de março, a pesquisa reuniu distintas experiências de docentes da Espanha, Chile e do Brasil. Elas são fundamentadas com argumentos que sustentam cada uma das três alternativas. Deste modo, deseja-se contribuir para uma sólida discussão, em tempos nos quais a tecnologias da informação modificam os processos de interconexão entre as pessoas e, em decorrência, se transformam em ferramentas para facilitar o ensino em rede.
                                        )

                                    [publisher] => IBICT
                                    [date] => 2020-09-26
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                            [2] => article
                                        )

                                    [format] => Array
                                        (
                                            [0] => application/pdf
                                            [1] => text/html
                                        )

                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/5447
                                            [1] => 10.21721/p2p.2020v7n1.p121-140
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => P2P & INOVAÇÃO; Vol. 7 (2020): Edição Especial A pandemia por COVID-19: desafios e oportunidades; 121-140
                                            [1] => P2P E INOVAÇÃO; v. 7 (2020): Edição Especial A pandemia por COVID-19: desafios e oportunidades; 121-140
                                            [2] => 2358-7814
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => Array
                                        (
                                            [0] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/5447/5075
                                            [1] => https://revista.ibict.br/p2p/article/view/5447/5076
                                        )

                                    [rights] => Copyright (c) 2020 P2P E INOVAÇÃO
                                )

                        )

                )

        )

)