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                    [0] => Leaders are supposed to communicate, motivate, delegate, and plan actions so that their subordinates may be committed and determined to reach the proposed goals. In this regard, this study aims to identify how the main administrators of the company, perceive leadership and the importance of communication in achieving the organizational results. Another purpose was to identify opportunities for improvement and enhancement. To this end, the research methodology used was the exploratory one along with qualitative approach by means of a semi-structured plan and in-depth interviews held with six managers. The research showed that the company needs to invest in the development of leaders to improve internal communication and the feedback process, which are the main points of improvement. In addition, the results indicate the need to develop these leaders and the future leaders who act in the organization.@en
                    [1] => A liderança deve comunicar, motivar, delegar e planejar ações para que seus liderados apresentem comprometimento e demonstrem empenho em alcançar os objetivos propostos nesse sentido, o objetivo deste estudo foi identificar a percepção dos principais gestores da empresa, sobre a liderança e a importância da comunicação para atingir os resultados organizacionais, bem como identificar as possibilidades de aprimoramento e melhorias. Para tanto, a metodologia de pesquisa aplicada foi de caráter exploratório e abordagem qualitativa, por meio de um roteiro semiestruturado e entrevistas em profundidade conduzidas junto a seis gerentes. Os resultados da pesquisa evidenciam a necessidade de a empresa investir no desenvolvimento de líderes para aprimorar a comunicação interna e o processo de feedback, que foram citados pelos gestores como principais pontos de melhoria. Além disso, os resultados apontam para o desenvolvimento dos atuais e futuros líderes que atuam na organização.@pt
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