Array
(
    [responseDate] => 2024-01-20T11:27:33Z
    [request] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oai
    [GetRecord] => SimpleXMLElement Object
        (
            [record] => SimpleXMLElement Object
                (
                    [header] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [identifier] => oai:periodicos.ufsc.br:article/36
                            [datestamp] => 2020-01-13T09:28:20Z
                            [setSpec] => Array
                                (
                                    [0] => eb:ART
                                    [1] => driver
                                )

                        )

                    [metadata] => SimpleXMLElement Object
                        (
                            [dc] => SimpleXMLElement Object
                                (
                                    [title] => Array
                                        (
                                            [0] => The reading as a therapeutical function: bibliotherapy
                                            [1] => A leitura como função terapêutica: biblioterapia
                                        )

                                    [creator] => Caldin, Clarice Fortkamp
                                    [description] => Array
                                        (
                                            [0] => The classic bibliotherapy admits the possibility of therapy by means of reading of literary texts. It contemplates the reading of stories and commentaries about them. It considers the practical f reading that provides text interpretation. The philosophical essential of bibliotherapy is their "dynamic identity". The process of identification of the reader and or listening, uses the introjection and the projection. It estimates that all poetical experience is cathartic and that the clearing of emotions produces a reaction of relief of tensions, purifying the psique, with therapeutical value.
                                            [1] => A biblioterapia clássica admite a possibilidade de terapia por meio da leitura de textos literários. Contempla a leitura de histórias e os comentários adicionais a ela. Propõe práticas de leitura que proporcionem a interpretação do texto. O fundamento filosófico essencial da biblioterapia é a "identidade dinâmica". O processo de identificação do leitor/ouvinte vale-se da introjeção e da projeção. Parte-se do pressuposto que toda experiência poética é catártica e que a liberação da emoção produz uma reação de alívio da tensão e purifica a psique, com valor terapêutico.
                                        )

                                    [publisher] => Departamento de Ciência da Informação – UFSC
                                    [date] => 2001-01-01
                                    [type] => Array
                                        (
                                            [0] => info:eu-repo/semantics/article
                                            [1] => info:eu-repo/semantics/publishedVersion
                                        )

                                    [format] => application/pdf
                                    [identifier] => Array
                                        (
                                            [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2001v6n12p32
                                            [1] => 10.5007/1518-2924.2001v6n12p32
                                        )

                                    [source] => Array
                                        (
                                            [0] => Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Vol. 6 No. 12 (2001); 32-44
                                            [1] => Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Vol. 6 Núm. 12 (2001); 32-44
                                            [2] => Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; v. 6 n. 12 (2001); 32-44
                                            [3] => 1518-2924
                                        )

                                    [language] => por
                                    [relation] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2001v6n12p32/5200
                                    [rights] => Copyright (c) 2001 Clarice Fortkamp Caldin
                                )

                        )

                )

        )

)