Array
(
    [0] => stdClass Object
        (
            [journal] => stdClass Object
                (
                    [id_jnl] => 16
                )

        )

    [1] => stdClass Object
        (
            [section] => stdClass Object
                (
                    [section] => 1
                )

        )

    [2] => stdClass Object
        (
            [title] => Array
                (
                    [0] => Mobile learning, Competence in Information and Mediation: interlocution from the perspective of the social paradigm of Information Science@en
                    [1] => Aprendizagem móvel, competência em informação e mediação: interlocução sob a ótica do paradigma social da Ciência da Informação@pt
                )

        )

    [3] => stdClass Object
        (
            [abstract] => Array
                (
                    [0] => It performs bibliographic and documentary research anchored in theoretical assumptions of Information Science (IS), with emphasis on the social paradigm. It addresses Information Competence and Mediation as fundamental concepts to the understanding of phenomena related to the development and popularization of technological resources. The methodological course adopted is based on the exploratory research, making use of a bibliographical survey on the subject. From the analysis of the literature, it emphasizes that Information Competence and Mediation, as they contribute to the social paradigm, contribute to the development of new theoretical and methodological possibilities within the scope of IS. It concludes that such concepts, when linked to the context of mobile learning, enable individuals to develop skills related to the search, retrieval, use and appropriation of information, enhancing both the construction of knowledge and the development of a critical and reflexive posture.@en
                    [1] => Realiza pesquisa bibliográfica e documental ancorada nos pressupostos teóricos da Ciência da Informação, com ênfase no paradigma social. Aborda a Competência em Informação e a Mediação enquanto conceitos fundamentais à compreensão de fenômenos relacionados ao desenvolvimento e popularização dos recursos tecnológicos. O percurso metodológico adotado tem como base a pesquisa exploratória, fazendo uso de levantamento bibliográfico sobre o tema. A partir da análise da literatura, destaca que a Competência em Informação e a mediação, ao aportarem-se no paradigma social, contribuem para o desenvolvimento de novas possibilidades teórico-metodológicas no âmbito da CI. Conclui que, tais conceitos, quando atrelados ao contexto da aprendizagem móvel, possibilitam aos indivíduos desenvolverem habilidades relacionadas à busca, recuperação, uso e apropriação da informação, potencializando tanto a construção do conhecimento, como o desenvolvimento de uma postura crítica e reflexiva.@pt
                )

        )

    [4] => stdClass Object
        (
            [author] => Array
                (
                    [0] => Bárbara Luisa Ferreira Carneiro
                    [1] => Jefferson Veras Nunes
                    [2] => Lidia Eugenia Cavalcante
                    [3] => Maria Giovanna Guedes Farias
                )

        )

    [5] => stdClass Object
        (
            [subject] => Array
                (
                    [0] => Paradigmas   da ciência   da   informação@pt
                    [1] => Competência em   informação@pt
                    [2] => Mediação@pt
                    [3] => Aprendizagem móvel@pt
                    [4] => Paradigms of information science@en
                    [5] => Information literacy@en
                    [6] => Mediation@en
                    [7] => Mobile learning@en
                )

        )

    [6] => stdClass Object
        (
            [source] => stdClass Object
                (
                    [vol] => 23
                    [nr] => 52
                    [year] => 2018
                    [theme] => 
                )

        )

    [7] => stdClass Object
        (
            [datePub] => Array
                (
                    [0] => 2018-05-15
                )

        )

    [8] => stdClass Object
        (
            [DOI] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => DOI
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => 10.5007/1518-2924.2017v23n52p34
                                )

                        )

                )

        )

    [9] => stdClass Object
        (
            [http] => Array
                (
                    [0] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2017v23n52p34
                                )

                        )

                    [1] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2017v23n52p34/36457
                                )

                        )

                    [2] => stdClass Object
                        (
                            [type] => HTTP
                            [value] => Array
                                (
                                    [0] => https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2017v23n52p34/53636
                                )

                        )

                )

        )

    [10] => stdClass Object
        (
            [language] => Array
                (
                    [0] => pt
                )

        )

    [11] => stdClass Object
        (
            [license] => Array
                (
                    [0] => Copr
                    [1] => CCBY4.0
                )

        )

)