Proceeding Brapci-Autoridades

[erro abnt]

References

  • ARELLANO, M. A. Preservação de documentos digitais. Ciência da Informação, Brasília, v. 33, n. 2, p. 15-27, maio/ago. 2004. Disponível em: lt.,http://eprints.rclis.org/archive/00002940/01/Ci%5B1%5D.Inf-2004-343.pdfgt.,. Acesso em: 10 maio. 2014.
  • BIA PLATAS, A.., SÁNCHEZ QUERO, M. Desarrollo de una política de preservación digital: tecnología, planificación y perseverancia. Cervante Virtual, Alicante, Espanã, p. 1- 10, 2002. Disponível em: lt.,http://www.cervantesvirtual.com/research/articles/JBIDI02a.pdfgt.,. Acesso em: 26 maio 2014.
  • BETTIO, R. W. de., MARTINS, A. Objetos de aprendizado: um novo modelo direcionado ao ensino a distância. 17 dez. 2004. Universia Brasil. Disponível em: lt.,http://noticias.universia.com.br/destaque/noticia/2004/12/17/493047/bjetos-aprendizadoum-novo-modelo-direcionado-ao-ensino-distncia.pdfgt.,. Acesso em: 10 jun. 2014.
  • BROWN, A. Digital preservation guidance note 1: selecting file formats for long-term preservation. The National Archives, Reino Unido, p. 1-10, 2008. Disponível em: lt.,https://www.nationalarchives.gov.uk/documents/selecting-file-formats.pdfgt.,. Acesso em: 22 jun. 2014.
  • CONSELHO NACIONAL DE ARQUIVOS (CONARQ). Carta para preservação do patrimônio arquivístico digital: preservar para garantir o acesso. Rio de Janeiro: Conarq, 2005. Disponível em: lt.,http://www.conarq.arquivonacional.gov.br/media/carta.pdfgt.,. Acesso em: 4 jun. 2014.
  • ERPANET. Digital preservation policy tool. Glasgow: ERPANET, 2003. Disponível em: lt., http://www.erpanet.org/guidance/docs/ERPANETPolicyTool.pdfgt.,. Acesso em: 10 jul. 2014.
  • FERREIRA, M. Introdução à preservação digital: conceitos, estratégias e actuais consensos. Guimarães: Escola de Engenharia da Universidade do Minho, 2006. 85p. Disponível em: lt.,https://repositorium.sdum.uminho.pt/bitstream/1822/5820/1/livro.pdfgt.,. Acesso em: 10 jun. 2014.
  • FLVC. Florida Virtual Campus. Recommended data formats for preservation purposes in the Florida Digital Archive. Flórida: FLVC, nov. 2013. Disponível em: lt.,http://fclaweb.fcla.edu/uploads/recFormats_2.pdfgt.,. Acesso em: 2 jun. 2014.
  • HEDSTROM, M. Digital preservation: a time bomb for digital libraries. Language Resources and Evaluation, v. 31, n. 3, maio 1997. Disponível em: lt., http://www.springerlink.com/content/h73v57h6587k4l7n/fulltext.pdfgt.,. Acesso em: 7 abr. 2008.
  • HODGE, G.., FRANGAKIS, E. Digital preservation and permanent acess to scientific information: the state of the practice. Oak Ridge: CENDI, 2004. Disponível em: lt.,http://cendi.dtic.mil/publications/04-3dig_preserv.pdfgt.,. Acesso em: 24 jun. 2014.
  • LIBRARY OF CONGRESS. Sustainability of digital formats: planning for Library of Congress collections: format descriptions. Washington: The Library of Congress, 2014. Disponível em: lt.,http://www.digitalpreservation.gov/formats/fdd/descriptions.shtmlgt.,. Acesso em: 12 jun. 2014.
  • LONGMIRE, W. A primer on learning objects. Virginia: American Society for Training amp., Development, 2001.
  • MICHEL, M. H. Metodologia e pesquisa em ciências sociais. 2. ed. São Paulo: Atlas, 2009.
  • MORAN, J. M. As múltiplas formas do aprender. São Paulo, Jul. 2005. Entrevista concedida a Revista Atividades amp., experiências. Disponível em: lt.,http://ucbweb.castelobranco.br/webcaf/arquivos/23855/6910/positivo.pdfgt.,. Acesso em: 24 jun. 2014.
  • NARA. The U.S. National Archives and Records Administration. Preservation: digital file types. College Park: NARA, 2010. Disponível em: lt.,http://www.archives.gov/preservation/products/definitions/filetypes.htmlgt.,. Acesso em: 10 jun. 2014.
  • RIMKUS, K. et al. Digital preservation file format policies of ARL member libraries: an analysis. D-Lib Magazine, v. 20, n. 3/4, mar./abr. 2014. Disponível em: lt.,http://www.dlib.org/dlib/march14/rimkus/03rimkus.print.htmlgt.,. Acesso em: 26 jun. 2014.
  • ROG, J.., VAN WIJK, C. Evaluating file formats for longterm preservation. Den Haag: National Library of the Netherlands, 2008. p. 1-11. Disponível em: lt.,http://www.kb.nl/sites/default/files/docs/KB_file_format_evaluation_method_27022008.pdfgt.,. Acesso em: 25 jun. 2014.
  • SÁ FILHO, C. S. e., MACHADO, E. de C. O computador como agente transformador da educação e o papel do objeto de aprendizagem. 17 dez. 2004. Universia Brasil. Disponível em:lt.,http://noticias.universia.com.br/destaque/noticia/2004/12/17/493049/omputador-comoagente-transformador-da-educao-e-papel-do-objeto-aprendizagem.pdfgt.,. Acesso em: 10 jun.2014.
  • SOUZA, J. de., VIERA, F. G. A Tecnologia Open Archives Initiative, Object Reuse and Exchange: histórico e perspectivas. DataGramaZero, Rio de Janeiro, v. 13, n. 2, abr. 2012. Disponível em: lt.,http://www.dgz.org.br/abr12/Art_04.htmgt.,. Acesso em: 15 set. 2014.
  • WHITE, J. Sustainable file formats for electronic records: a guide for government agencies. Springfield: Illinois State Archives, 2013. Disponível em: lt.,http://www.cyberdriveillinois.com/departments/archives/records_management/sustainableformats.htmlgt.,. Acesso em: 25 jun. 2014.
  • WILEY, D. Connecting learning objects to instructional design theory: a definition, a metaphor, and a taxonomy. In: WILEY, D. (Ed.). The instructional use of learning objects: on line version. Bloomington: Association for Instructional Technology, 2000. Disponível em: lt.,http://reusability.org/read/chapters/wiley.docgt.,. Acesso em: 20 jun. 2014.
NLP0.29
Visto 10 vezes
sem referências