Proceeding Brapci-Autoridades

[erro abnt]

References

  • ALABASTER, T., BLAIR, D. Greening the university. In: HUCKLE, J. amp., STERLING, S. Education for sustainability. London: Earthscan Publications, 1996, pp. 86-104.
  • BARRAZA, L. Perceptions of social and environmental problems by English and Mexican school children. Canadian Journal of Environmental Education, 6, Spring 2001, pp.139-157.
  • BILLIG, M. Ideology and opinions: studies in rhetorical psychology. London: Sage, 1991.
  • BRANDON, G., LEWIS, A. Reducing household energy consumption: a qualitative and quantitative field study. Journal of environmental psychology. v.19, 75-85, 1999.
  • BRAVO MERCADO, M. T. Dimensión ambiental y currículum universitario. In: DE ALBA, A. (ORG) El currículum universitario. De cara al nuevo milenio. Coyoacán: Universidad Nacional Autónoma de México, 1997, pp.212-219.
  • BURGESS, J., LIMB, M., HARRISON, C.M. Exploring environmental values through the medium of small groups: 1. Theory and practice. Environment and planning A, v.20, p.309-326, 1988.
  • BURGESS, J., LIMB, M., HARRISON, C.M. Exploring environmental values through the medium of small groups: 2. Illustrations of a group at work. Environment and planning A, v.20, p.457-476, 1988.
  • BURGESS, J., HARRISON, C.M. Environmental communication and the cultural politics of environmental citizenship. Environment and planning A, v.30, p.1445-1460, 1998.
  • COMISSÃO MUNDIAL SOBRE MEIO AMBIENTE E DESENVOLVIMENTO. Agenda 21. Rio de Janeiro:, 1992.
  • CRESPO, S. Educar para a sustentabilidade: a educação ambiental no programa da Agenda 21. In: NOAL. F.O. et al. (Org.). Tendências da educação ambiental brasileira. Santa Cruz do Sul: EDUNISC, 1998. p.211-225.
  • CRESPO, S. O que o brasileiro pensa do meio ambiente, do desenvolvimento e da sustentabilidade: pesquisa nacional. Rio de Janeiro: MAST/MMA/ISER, 1997.
  • DAVIES, B.., HARRÉ, R. Positioning: the discursive production of selves. Journal for the theory of social behaviour, v. 20, n. 1, p. 43-63, 1990.
  • DE ANDRADE e BAUMGARTNER, J. PERENE: Programa de eficiência e racionalização no uso de energia elétrica (Relatório Final das atividades bolsa treinamento). São Carlos: UFSCar, 2000.
  • EDER, K. The institutionalisation of environmentalism: ecological discourse and the second transformation of the public sphere. In: LASH, S.., SZERSZYNSKI, B..,
  • WYNNE, B. (Ed.). Risk, environment and modernity: towards a new ecology. London: Sage, 1996. p. 203-223.
  • FURNIVAL, A.C.M.., COSTA, L.S.F.., KRAUSS, P.P. Informação para educação ambiental: proposta para criação de um centro de referência. In: Seminário Ciência e Desenvolvimento Sustentável. Julho de 1997. USP/São Paulo. São Paulo: Instituto de Estudos Avançados, 1997, pp.301-309.
  • FURNIVAL, A.C.M. Investigando o papel de cientistas em estratégias para desenvolvimento sustentável local: visões e perspectivas da comunidade científica. Campinas: UNICAMP (Tese de doutorado), 2001.
  • GAUDIANO, E.G. La dimensión ambiental: convergencia o disyntiva en el currículum universitário. In: DE ALBA, A. (ORG) El currículum universitario. De cara al nuevo milenio. Coyoacán: Universidad Nacional Autónoma de México, 1997, pp.199-204.
  • GROVE-WHITE, R., MACNAGHTEN, P.., MAYER, S.., WYNNE, B. Uncertain world: genetically modified organisms, food and public attitudes in Britain. Lancaster: Lancaster University, 1997.
  • GROVE-WHITE, R., MACNAGHTEN, P.., WYNNE, B. Wising Up: the public and new technologies. Lancaster: Lancaster University, 2000.
  • HINCHLIFFE, S. Helping the earth begins at home: the social construction of socio-environmental responsibilities. Global Environmental Change, v. 6, n. 1, p. 53-62, 1996.
  • HOWSON, J., CLEASBY, A. Towards a critical media. In: HUCKLE, J. amp., STERLING, S. Education for sustainability. London: Earthscan Publications, 1996, pp.149-161.
  • JOVCHELOVITCH, S. Representações sociais e esfera pública. A construção simbólica dos espaços públicos no Brasil. Petrópolis: Vozes, 2000.
  • KITZINGER, J. The methodology of Focus Groups: the importance of interaction between research participants. Sociology of health and illness. v.16, n.1, 1994, pp.103-121.
  • KRUEGER, R.A. Focus groups. A practical guide for applied research. 2.ed. Thousand Oaks: Sage, 1994.
  • LAKE, D.C. Waging the war of words: global warming or heating? Canadian Journal of Environmental Education, 6, Spring 2001, pp.52-57.
  • LEFF, H. Ambiente, interdisciplinariedad y currículum universitario: la educación superior en la perspectiva del desarrollo sustentable. In: DE ALBA, A. (ORG) El currículum universitario. De cara al nuevo milenio. Coyoacán: Universidad Nacional Autónoma de México, 1997, pp.205-211.
  • MACGREGOR, B., MORRISON, D.E. From focus groups to editing groups: a new method of reception analysis. Media, culture and society. v.17, 1995, p.141-150.
  • MACNAGHTEN, P.., GROVE-WHITE, R.., JACOBS, M.., WYNNE, B. Public perceptions and sustainability in Lancashire: indicators, institutions, participation. Lancaster: Lancaster University, 1995.
  • MACNAGHTEN, P.., JACOBS, M. Public identification with sustainable development. Global Environmental Change, v. 7, n.1, p. 5-24, 1997.
  • MACNAGHTEN, P.., URRY, J. Contested natures. London: Sage, 1998.
  • MAYER, M. Educación ambiental: de la acción a la investigación. Enseñanza de las ciencias, v.16, n.2, 1998, p.217-231.
  • MORGAN, G. Imagens da organização. São Paulo: Atlas, 1996.
  • MULKAY, M. J.., POTTER, J., YEARLEY, S. Why an analysis of scientific discourse is needed. In: KNORR-CETINA, K, D.., MULKAY, M. (Ed.) Science observed: perspectives on the social study of science. London: Sage, 1983. p.171-203.
  • MYERS, G., MACNAGHTEN, P. Rhetorics of environmental sustainability: commonplances and places. Environment and planning A, v.30, p.333-353, 1998.
  • POTTER, J.., WETHERELL, M. Discourse and social psychology: beyond attitudes and behaviour. London: Sage, 1987.
  • SIERO, F.W.., BAKKER, A.B.., DEKKER, G.B.., VAN DEN BURG, M.T.C. Chaninging organizational energy consumption behaviour through comparative feedback. Journal of environmental psychology. v.16, 235-246, 1996.
  • SORRENTINO, M. Entrevista cedida à Ação Ambiental (Universidade Federal de Viçosa) , ano II, n.8, p.5-7, out./nov. 1999.
  • SPINK, M. J., FREZZA, R. M. Práticas discursivas e produção de sentidos: a perspectiva da Psicologia Social. In: : SPINK, M. J. (Org.). Práticas discursivas e produção de sentidos no cotidiano: aproximações teóricas e metodológicas. São Paulo: Cortez, 1999. p.17-40.
  • SPINK, M. J.., MEDRADO, B. Produção de sentidos no cotidiano: uma abordagem teórico-metodológica para análise das práticas discursivas. In: SPINK, M. J. (Org.). Práticas discursivas e produção de sentidos no cotidiano: aproximações teóricas e metodológicas. São Paulo: Cortez, 1999. p.41-61.
  • UFSCAR (PROGRAD). Perfil do profissional a ser formado na UFSCar. São Carlos: UFSCar, 2000.
NLP0.29
Visto 12 vezes
sem referências